1

Onderwerp: help, kapsel wil niet uit de bakpan

Hallo allemaal,
Ik heb altijd ruzie met mijn bakpan. Eerder bakte ik altijd in een springvorm, hup rand eraf, taart eruit.
Maar nu heb ik dus een bakpan en wil mijn kapsel er niet uit. Ik heb hem ingevet en bestrooid met bloem (zoals ook op de wondermold staat en wat altijd goed gaat) maar wat ik ook doe het kapsel wil er niet uit. Hoe doen jullie dat? en heeft er iemand nog tips.......

2

Re: help, kapsel wil niet uit de bakpan

Ik zag pas het blik van een medebakster en die was helemaal beschadigd door  met scherpe dingen proberen om het kapsel er uit te halen.
Mijn blikken zijn totaal niet beschadigd en ze rollen er zo uit als ik ze omdraai.

Bakblik spuit ik in met zo'n spuitbusje: Bakspray van Dr. Oetker.
Werkt super goed.

In jouw geval: Misschien even op z'n kop laten staan en een natgemaakte koude theedoek er over heen leggen.
Dit bovenstaande kan ook nog weleens werken.

Succes.

Met boter en bloem

3

Bedankt voor de tip.
Heb hem nu met een silicone spatel eruit gekregen, maar daar wordt het kapsel niet strakker van. Nu is het voor en slagroomtaart met hagelslag eromheen, dus zie je het niet meer. Maar ik vind het wel balen.
Zal iid weer eens de bakspray halen. Als iemand nog andere tips heeft, dan hoor ik het graag (en probeer ze ook graag uit ;-))

4

ik hoorde/las laatst ergens dat je nou juist net geen bloem op een ingevette bakvorm mag doen, maar ik lees weer heel veel berichten dat het wel goed gaat  :think: Misschien zou je een keer zonder bloem kunnen proberen?

Wat je anders ook kan doen is stroken bakpapier in je vorm doen, net als bij de blanda gedaan wordt. Dan kan je hem er al weer iets makkelijker uit trekken als het vast zit.
Of (wat wel een gepriegel is) de vorm proberen zo veel mogelijk met bakpapier te bekleden. Dus onder even een schijfje leggen en de randen met bakpapier bekleden

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

5

Wat mij altijd werkt is goed invetten , daarna uit de oven op zijn kop zetten en 10 minuttjes laten staan. Daarna laat het biscuit zo los.

Succes

Taart groetjes Ellen

6

nog meer tips bedankt. Volgende keer dan maar geen bloem gebruiken, misschien dat dat idd werkt.

7

Ik heb een flesje cake release werkt ook super

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

8

Ja inderdaad de Cakerelease of Bake Easy van Wilton werken super.
Ik heb hem overigens ook wel eens op z'n kop gezet en toen even laten staan, maar dat was bij mij geen succes. Ik nam even de telefoon op en toen ik een paar minuutjes later het blik eraf wilde halen, was mijn biscuit helemaal ingestort. Dit kwam doordat het de warmte niet weg kon. (hij stond ook even snel op een handdoek ipv een stortrooster). Dus ik zou hem dan wel maar heeel kort laten staan zo.

Groetjes Esther

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl