1

Onderwerp: Suikerpasta van Aveve en altijd problemen

Hoi,

ik heb suikerpasta gekocht in Aveve maar vind dat die verschrikkelijk plakt ...
Ookal smeer ik de tafel goed in met crisco toch blijft hij aan de tafel kleven ...
Hebben meer mensen dit probleem ? Kun je het verhelpen of koop ik best andere pasta (ander merk) ?

2

Re: Suikerpasta van Aveve en altijd problemen

Andere kopen dus...............

3

Probeer het anders met poedersuiker ipv crisco.
Zonde om weg te gooien...toch?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Yaghna schreef:

Hoi,

Ookal smeer ik de tafel goed in met crisco toch blijft hij aan de tafel kleven ...
Hebben meer mensen dit probleem ? Kun je het verhelpen of koop ik best andere pasta (ander merk) ?

Idd best een ander merk kopen, ,heb hem ook 1 keer in huis gehaald wegens geen geduld en Aveve open op zondag  ;)  en nooit meer. Plakt, scheurt en bubbelt langs alle kanten.....

5

Ik zweer bij Callebaut, er is echt geen betere. Plakt niet en scheurt niet.

6

Me and my cookie schreef:
Yaghna schreef:

Hoi,

Idd best een ander merk kopen, ,heb hem ook 1 keer in huis gehaald wegens geen geduld en Aveve open op zondag  ;)  en nooit meer. Plakt, scheurt en bubbelt langs alle kanten.....

We hebben dus hetzelfde probleem :-)
Krijg mijn taart gewoon niet mooi vlak met die pasta en moest 4x opnieuw rollen voor het bekleden voor ik eens geen scheur (toch geen grote) had ...

7

Ik heb sinds de vrij korte tijd dat ik aan het sierbakken ben van verschillende merken en leveranciers fondant, marsepein en dergelijke gekocht omdat ik graag wou weten wat goed was en wat niet

Callebaut is héél goed, alsook diegene die ik hier nu heb liggen (merk weet ik niet)   En mss belangrijkste van al... héél lekker!

Heb een aantal andere "bekende" en/of grote merken uitgeprobeerd maar was er niet tevreden van (ofwel smaak niet goed, ofwel textuur niet goed, ofwel héél moeilijk om mee te werken)

8

Hetzelfde probleem hier! Voor cupcakes vind ik de suikerpasta van Aveve wel goed. Een taart bekleden lukte alleen als ik de suikerpasta redelijk dik liet, anders ook een heleboel bellen en scheuren. Gelukkig was mijn man zo lief om vandaag een emmertje Callebaut te halen. Zo kan ik morgen weer zonder zorgen taarten bekleden :-)

9

Vandaag de proef op de som genomen, had ook suikerpasta van aveve omdat de taartenfee vakantie heeft en ik noodgedwongen en dus snel ergens anders moest gaan...
Maar euh, geen problemen gehad... Ok, dit plakkerige, warme weer helpt niet, natuurlijk, maar geen bellen of scheuren, gemakkelijk uitgerold ook... Was er bang voor door de opmerkingen hier, maar bleek in mijn geval dus niet terecht... Gewoon poedersuiker en het matje van ikea, met een plastieken roller...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Yahgna,

Ben je zeker dat je de suikerpasta had genomen en niet de rolmarsepein want die hebben ze ook en de marsepein plakt sowieso meer en is meer korrelig dan suikerfondant, geeft een minder strak resultaat vind ik toch die van Aveve.

11

Op de verpakking staat rolfondant dus dat is toch de gewone suikerpasta ? of ben ik nu echt mis ?

12 Laatst bewerkt door Marie-Popo (08-08-2011 14:21)

Yaghna schreef:

Op de verpakking staat rolfondant dus dat is toch de gewone suikerpasta ? of ben ik nu echt mis ?

nee, dan is het rolfondant, suikerpasta dus, en dus geen marsepein...

ik moet zeggen dat ik wel flink gekneed heb, omdat ik kleuren wilde mixen, en het dan een nacht heb laten rusten, om dan nog eens te kneden voor ik het uitrolde...

maar goed, ik werk eigenlijk het liefst van al met marsepein!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Suikerpasta is idd de belgische banaming voor fondant.
Als het echt niet te verwerken is, teruggaan, kan best zijn dat je geen goede fondant hebt gehad. Heeft bakels ook eens gehad.
En even voor de info, Aveve fondant = funcakes fondant.  :shh:

Dat is toch een taart waard?!