1

Onderwerp: waarom valt mijn boetseersel uit elkaar??????????/

Hoi Hoi,

Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik ben nu een jaartje bezig met taarten bakken en decoreren en het gaat me aardig af. Puzzelen heb ik ondertussne aardig onder de knie en wil nu graag iets anders gaan proberen.
Voor de verjaardag van mijn dochter wil ik een taart maken van het zandkasteel. Ik ben begonnne met het boetseren van Koning Koos van Marsepein. hij is echt heel erg leuk gelukt alleen....
Hij valt steeds uit elkaar... :(
Zn armen en benen vallen van het lijf en ook de handjes laten steeds los. Ik heb er al sateprikkertjes inzitten maar dit lijkt niet te werken?? Iemand een goede tip voor me?

2

Re: waarom valt mijn boetseersel uit elkaar??????????/

Een beetje water als 'lijm' gebruiken? Of als dat niet wil misschien royal icing proberen?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Of met petal glue?

4

Ik weet niet of je tylose in huis hebt maar dan neem je een theelepeltje (klein) welke je langzaam oplost in een half kopje water.
Goed roeren tot je een substantie hebt die wat dunner is als behang lijm.
Een uurtje laten staan en als het te dik is verdunnen met wat water erbij.
Je kunt het in een plastic potje met goed sluitend dekseltje een 4/6 weken goed houden in koelkast.
Deze "lijm" werkt prima op suiker producten.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Super bedankt voor de tips!
met de tylose had ik al wel een beetje geprobeerd maar denk ik te weinig tylose erbij gedaan. Ga het gewoon weer proberen!

6

Tylose heeft geen effect met marsepein, dat kun je wel met fondant gebruiken.
Je zou ook fondant kunnen mengen met gumpaste, dat wordt mooi hard en gumpaste is ook niet zo zwaar.

~ Never waste a good crisis... ~