1

Onderwerp: wat voor slagroom??

Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk nooit eerder de vraag gehad om slagroom als vulling te gebruiken voor een taart.
Deze mensen zijn gek op slagroomtaart en dat is wat ze voorheen ook altijd bestelden voor een verjaardag maar nu willen ze dus een mooie marsepeinen W&P taart maar dan van binnen gewoon als een slagroomtaart "kan dat??" natuurlijk kan dat...
Maar kan ik gewoon zo'n bekertje slagroom kopen en kloppen met suiker en daarmee vullen? Evt. klopfix??
Of kan zo'n beker (geen spuitbus) met kant en klare slagroom ook (is deze lekker??).
Groetjes Fiona

2

Re: wat voor slagroom??

Ik gebruik altijd slagroom die je zelf moet opkloppen en dan idd klopfix erdoor.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

aangevette slagroom (uit de recepten hier links) is heerlijk. Is mooi stevig, en gemakkelijk te maken. is wel heel erg machtig. Maar alleen slagroom in een taart met marsepein/fondant wordt wel erg zoet. Zou vragen of er misschien als tegenhanger voor dat zoet in elk geval 1 iets zurig smaakje tussen mag(lemon curd, jam  o.i.d.(vind zelf de viervruchtenjam van Hero heel erg lekker, niet zo mierzoet zoals vele andere jams)
De kant en klare bekers vind ik zelf wel aardig smaken, maar ik lees hier op het forum regelmatig dat mensen dit niet lekker vinden.

Ook zou je door de slagroom een lepel jam kunnen mixen, is hier eens een topic over geweest. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de slagroom dan ook mooi stevig wordt.

Het kan allebei. Zelf opkloppen met klop-fix of zo'n kant en klare pot.

De laatste tijd vul ik eigenlijk alleen nog maar met slagroom. Ik snij de taart in 3 lagen, waarvan de middelste dunner. De middelste hol ik uit, waardoor er alleen nog een rand van ca een halve centimeter over blijft, die vul ik dan helemaal op met slagroom.

5

MarielleM1978 schreef:

Het kan allebei. Zelf opkloppen met klop-fix of zo'n kant en klare pot.

De laatste tijd vul ik eigenlijk alleen nog maar met slagroom. Ik snij de taart in 3 lagen, waarvan de middelste dunner. De middelste hol ik uit, waardoor er alleen nog een rand van ca een halve centimeter over blijft, die vul ik dan helemaal op met slagroom.

Dat van die dunne laag gebruiken als rand vind ik een heel slim idee.
Is daarna ook weer makkelijker afsmeren

Ik zou gaan voor de aangevette slagroom i.v.m. de stevigheid.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Bedankt voor alle reacties en tips.
Aangevette slagroom lijkt mij wel heel lekker maar omdat het zo machtig is...lijkt het dan nog wel op slagroom?
En doen jullie bijv nog een laagje jam onder de slagroom?

Groetjes Fiona

Ik doe er geen jam onder. Echt alleen gewone slagroom. De taart is dan juist minder machtig, dan met bijvoorbeeld banketbakkersroom.

8

Ik gebruik wel eens klopklop, eventueel zakje vanillesuiker om het chemische smaakje te verdoezelen. Maar hij blijft wel goed stijf in de taart. Klopklop kan je ook mengen met oploskoffie (mokka smaak) en caocao,(Blooker voor lekkere chocovulling).
succes, Byjoux

9

Wat ook een heel goed alternatief voor gewone slagroom is Blueband Classique (patti creme), gebruiken banketbakkers ook voor slagroomtaarten.
zie ook:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56288

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.