Onderwerp: help! hoe te werken met een mal
Net een mal gekocht van wilton maar weet niet hoe ik deze moet gebruiken, moet het eerst in de ijskast of kan ik het meteen gebruiken? Alvast bedankt!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » help! hoe te werken met een mal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Net een mal gekocht van wilton maar weet niet hoe ik deze moet gebruiken, moet het eerst in de ijskast of kan ik het meteen gebruiken? Alvast bedankt!!!
Wat voor mal heb je gekocht? (Kan me zo snel geen mallen voor de geest halen die voor gebruik in de vriezer moeten. Soms laat fondant/marsepein wel makkelijker los als je ze met inhoud eventjes in de vriezer doet.)
Het ligt eraan wat voor mal het is....
Op de website van wilton hebben ze voor de meeste artikelen wel iets van een gebruiksaanwijzing. Even zoeken op de naam van je mal.
ik deed het eerst in de vriezer maar nu doe ik er een beetje crisco in beetje vet maken dus en dan de mars/fon erinen dan blijf hij niet plakken er rolt er zo uit weet niet of die wilton ook zo werkt hoor...maar goed uitproberen kan altijd toch. succes!
Bedankt voor de snelle reacties! Is crisco vet waar je ook bakblikken mee invet?
of een beetje maizena poederen dan floep je ze er zo uit en de overtollige weg halen met penseel tenminste zo doe ik dat met de wilton mallen
Ik heb een paar keer een babymalletje gebruikt en ik heb gewoon het fondant in de mal geduwd en toen even (10 min) in de vriezer zodat het makkelijker 'lost' ... daarna weer even laten liggen want door het temperatuurverschil gaat het 'zweten'.
Het was me gelukt! Een beetje tylose erbij en ik kon ze er voorzichtig uitduwen. Geen ijskast of vriezer nodig gehad!:)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » help! hoe te werken met een mal