1 Laatst bewerkt door saphira1990 (03-11-2011 18:58)

Onderwerp: biscuit stijft niet op in de oven

hallo

ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe alles werkt.
ik heb gister een taart gemaakt .

de biscuit stijfte niet op. ik heb er nu maar 2 gemaakt en die boven op elkaar haha
zo hoort het niet en dat wil ik ook niet maar goed ik vroeg me af wat ik dan fout doe ?
misschien weten jullie raad
ik heb gebruikt:

volgens mij klopt het hele recept niet.

125 gr suiker
125 gr bloem
en 5 eieren.
de hoogt is 2 cm en dus finaal mislukt.

liefs saphira

2

Re: biscuit stijft niet op in de oven

Kijk even links bij de recepten, daar staan een aantal recepten voor biscuits.

Ik gebruik bij 5 eieren 150 gram suiker en bloem. En je moet de eieren minimaal 10 minuten kloppen.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3 Laatst bewerkt door Leef! (03-11-2011 19:08)

Vlugge vingers, dus dubbel!  :lol:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4 Laatst bewerkt door Katja1604 (04-11-2011 09:23)

saphira1990 schreef:

volgens mij klopt het hele recept niet.

125 gr suiker
125 gr bloem
en 5 eieren.
de hoogt is 2 cm en dus finaal mislukt.

liefs saphira

Als ik 125 gram suiker en 5 eieren gebruik, doe ik er geen 125 gram bloem bij, maar 100 gram en 25 gram maizena.

Ohja, en had je de eieren wel verwarmd(moeten ongeveer handwarm zijn, zo'n 37 graden)

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

nee heb ik niet gedaan stond ook niet in het recept.
ik ga straks het recept maken van deze site basis biscuit. maar de eieren moeten gescheiden worden toch ? staat er niet in namelijk.

liefs saphira

6

saphira1990 schreef:

nee heb ik niet gedaan stond ook niet in het recept.
ik ga straks het recept maken van deze site basis biscuit. maar de eieren moeten gescheiden worden toch ? staat er niet in namelijk.

liefs saphira

dat doe ik ook niet!! eieren scheiden!

7

Hallo,

Ik heb gisteren ook mijn eerste taart gebakken en ook die van mij was helaas maar 2 cm!
Ik heb het basis recept van deze site gebruikt maar ik snap er dus niks van.

Wie o wie kan mij helpen?

Kan het eventueel ook met cakemix of lukt dat niet zo goed?

Groetjes!

8

als je de eieren niet scheid dan krijg je toch niet zn witte massa die je moet hebben ? dan krijg je toch geen stijf eiwit laat maar zeggen ?ik heb t eigeel allemaal weggegooit hahaha

9

zeester

ik heb t zelfde probleem kan je dus niet helpen.

liefs

10

Ik scheid nooit mijn eieren. Als je het gaat mixen de eieren word het vanzelf een lichte kleur.

Heb je de bloem/ maizena er langzaam erbij geschept? Dus niet met de mixer !

11

ik krijg mijn biscuit ook nooit hoog. Ik dacht dat het aan mijn mixer lag, die was 200W, andere geprobeerd, 350W blijft de biscuit hetzelfde... ik heb er toen ook 2 op elkaar gelegd.
Ik mix meer dan 10 min. de eieren zijn warm..

Ik bak nu een bodem van cakemix, of cupcakemix. Dat wordt wat steviger maar is ook lekker.

Ik lees dus even mee, want ik krijg het ook niet voor mekaar...  :nooo

12

hallo,

ik schep de bloem er gewoon doorheen. dus niet met de mixer.

ik ga zometeen het recept maken van deze site kijken of dat beter gaat.

liefs

13 Laatst bewerkt door tine83 (04-11-2011 11:17)

Lenney, het kan inderdaad aan je mixer liggen, 350 w. is nog niet heel veel. (maar met een hema handmixer lukt het ook, ik weet niet hoeveel watt die heeft) Zorg wel dat je gardes nooit helemaal onder het beslag zitten, er moet lucht ingeklopt worden, en dat kan dan niet! 

Eieren hoeven niet gescheiden hoor! 5 eieren, 150 gr. suiker, 150 bloem. Eieren iets opwarmen, samen met de suiker mixen tot het luchtig is (zeker wel 10 min.) daarna de bloem erdoor heen spatelen, dit moet wel snel gebeuren, en zorg ervoor dat er lucht in het beslag blijft!
Dan in de oven, doe de oven niet voor 3/4e tijd is verstreken open, dan zakt hij alsnog in!

hoe groot is je bakblik?

Dit moet je gewoon een paar keer proberen, het lukt vanzelf een keer! Echt waar! Je moet er even handigheid mee krijgen!
Mocht je toch helemaal niets van bakken, dan kan je nog biscuitmix proberen (bijv. die van funcakes, deze schijnt erg goed te zijn!)

Succes!

14

saphira1990 schreef:

hallo,

ik schep de bloem er gewoon doorheen. dus niet met de mixer.

ik ga zometeen het recept maken van deze site kijken of dat beter gaat.

liefs

dat doe ik ook ja!

en over de eieren bij mij wordt het ook licht van kleur! heb je misschien de oven niet goed staan?? ik deed hem in het begin op hetelucht en dat ging niet goed toen  op oven had ik hem op de ovenstand gezet en het ging super.

15

Even over het snel moeten spatelen van de bloem. Ik doe er 8min over :S, ik doe beetje bij beetje bloem erbij en pas als dat opgelost is weer een lepel bloem erbij enz tot ik klaar ben. Is dat niet goed? Gaat het anders niet klonteren?

Even hoe ik het doe: 150 gram suiker met 5 eieren 10min kloppen op hoogste stand. Dan spatel ik er de bloem en maizena rustig door. Dan in en bakvorm van 24cm en in de voorverwarmde oven 30min op 160gr en dan 10min op 180gr. Hij wordt dan ong 4,5 cm. Is dat wel goed?

16

Oh ja, eieren niet scheiden en meel en maizena eerst zeven.

17

ik zou er ook rijsmiddel indoen, zoals bakpoeder.. op zelfrijzendbakmeel gebruiken

18

hallo

het is helemaal gelukt! super dat recept!

en inderdaad eieren niet scheiden. hij is nu lekker luchtig. hoelang kan ik de taart bewaren  ? als ik slagroom ertussen doe moet ie dan in de koelkast ? ja sorry voor al die vragen heb er niet zo heel veel verstand van.
ik had marsepein van de xenos maar het rolt niet makkelijk ik krijg het niet dus en scheurt aan alle kanten. waar kan ik goede marsepein/fondant halen ?

groetjes

19

Taarten met een slagroom vulling of met banketbakkersroom moeten in de koelkast. 2 max. 3 dagen.
Marsepein/fondant is verkrijgbaar in webshops en taartwinkels.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties