1

Onderwerp: vulling eerste taart?

Hallo,

Binnenkort ga ik voor het eerst taart maken en moest veel googlen voor alle benodigheden en wil graag de taart met kant en klare dingen vullen, in dit geval heb ik gekozen voor vlaaivulling van hak en botercreme(geen idee welke ik moet nemen en waar?), maar wat heb ik nog meer nodig? Kunnen jullie mij aub de volgorde van de vulling uitleggen? Gelukkig weet ik dat ik dit 3x moet herhalen maar de inhoud, ik weet niet hoeveel ik er van moet gebuiken?
Hopelijk ben ik duidelijk geweest met me vraag

2

Re: vulling eerste taart?

hoi hoi

hoe je vult hang totaal af van je smaak.
Je kan een mix voor botercréme kopen. Die van funcakes is heel erg lekker vind ik zelf. Voor de rest moet je zelf kijken hoe dik je je laag wil en vooral hoe je het zelf lekker vindt :)
als je begint kan je het ook gewoon met 2 verschillende vullingen doen is wel wat makkelijker voor de 1e keer

Smart critiques, Stupid creates

Bedankt voor je reactie, bedankt voor je tips! Ik denk ook dat ik idd met 2 verschillende vullingen kan beginnen. Moet ik ook nog iets gebruiken om biscuit zachter te maken? Zoals de taart tremperen met suikerwater?

4 Laatst bewerkt door JPS (04-11-2011 00:51)

Tremperen is dacht ik om de biscuit wat vochtiger te maken.
Heb het wel eens gedaan maar vind het eigenlijk niet zoveel uitmaken. Als je de biscuit niet te lang bakt en na het afkoelen direct inpakt in de folie blijft ie lekker vochtig van zichzelf.

Tip:

Dag van tevoren biscuit bakken of 1/2 uurtje in de vriezer en daarna snijden gaat veel beter. Met een taartzaag kun je mooie recht doorgesneden plakken snijden. Met de hand met een groot mes gaat het ook maar moet je wel handig in zijn.

suc6 met je eerste taart.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Bedankt voor je reactie en tips!
Oow oke, ik d8 dat temperen wel moest:)
Lijkt me verstandig om biscuit een dag van te voren te bakken, kan ik de volgende dag er gelijk mee beginnen. Ik wou eigenlijk ook een taartzaag bestellen maar ik moest al zoveel bestellen en taartzaag vond ik een beetje luxe voor de eerste keer, als het me gaat lukken en zin zal hebben om meer te bakken zal ik zeker aanschaffen.. Hopelijk zal het lekker smaken

6

Creatief bezig schreef:

Bedankt voor je reactie en tips!
Oow oke, ik d8 dat temperen wel moest:)
Lijkt me verstandig om biscuit een dag van te voren te bakken, kan ik de volgende dag er gelijk mee beginnen. Ik wou eigenlijk ook een taartzaag bestellen maar ik moest al zoveel bestellen en taartzaag vond ik een beetje luxe voor de eerste keer, als het me gaat lukken en zin zal hebben om meer te bakken zal ik zeker aanschaffen.. Hopelijk zal het lekker smaken

Ik zou idd wel snel een taartzaag bestellen. geeft een veel beter resultaat

Smart critiques, Stupid creates