Onderwerp: Waar gebruiken jullie allemaal Crisco voor??
Vandaag mijn eerste pot Crisco gekocht..ik zie het heel vaak voorbij komen. Maar nu is mijn vraag, wat doen jullie nou precies met Crisco?
Groetjes, Carina
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Waar gebruiken jullie allemaal Crisco voor??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vandaag mijn eerste pot Crisco gekocht..ik zie het heel vaak voorbij komen. Maar nu is mijn vraag, wat doen jullie nou precies met Crisco?
Groetjes, Carina
Als mn fondant aan mn handen gaan plakken doe ik crisco op mn handen. Je kan er je marsepein op uitrollen.(ik doe het altijd met poedersuiker)
Groetjes, Carina
Hallo Cakerina,
Bij de Wilton cursus wordt geleerd dat crisco wordt gebruikt als een onderdeel voor class buttercream icing.(een van de mogelijkheden)
Recept: 190 gr.crisco
5 ml.smaakje (bv.citroen of vanille of rum)
32 ml. water of melk
450 gr.bakkerssuikerpoeder
10 gr.merinque (gepasteuriseerd eiwit)
Dit geeft harde icing voor decoreren (al of niet met een kleurtje)
+12,5 ml.water geeft medium voor dijkjes etc.
+ 25 ml.water geeft zachte icing voor afsmeren.
Misschien kun je beter vragen wat je er niet mee kunt
Als ik fondant/marsepein ga kleuren wrijf ik er m'n handen mee in, bakblikken vet ik ermee in, als fondant te droog is of voor "reparatie" gebruik ik ook een beetje crisco, etc etc...
In ieder geval, succes ermee!
een klein beetje op je vinger en door je siliconenmold gaan voor gebruik.
inderdaad ook op mijn handen als het fondant plakt.
Je kunt er mee bakken en je kunt je ruwe handen en ellebogen er ook mee insmeren
je kunt je ruwe handen en ellebogen er ook mee insmeren
Heee!
Dat is een goede tip, die wist ik nog niet!
in ieder geval niet op gaan googlen! of juist wel, dan kun je zien wat er ook mee kan
zo kwam ik erachter..
maar goed, ik gebruik het om mijn handen mee in te vetten als ik marsepein ga kleuren. beetje in de siliconen mallen voordat ik de marsepein erin doe, marsepein weer zachter mee maken, flink wat door een klein stukje marsepein wat door de sugar gun heen moet.
smeer de mat of roller ermee in als ik een reliëf wil maken.
1 x is wel genoeg..
Misschien kun je beter vragen wat je er niet mee kunt
Mmmm... na een lange drukke dag, de AH en een wijntje schieten heeeeel foute dingen door mijn hoofd nu.
Ik gebruik het om:
- mijn uitstekers in te vetten als ik wat diks uitsteek
- mijn handen in te vetten als mijn fondant plakt
- het aanrecht in te vetten voor het uitrollen
- mijn handen dik in te vetten voor ik fondant ga kleuren
- door de fondant/ marsepein voor ik het in de sugargun stop
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Waar gebruiken jullie allemaal Crisco voor??