1

Onderwerp: marsepein hard

Hallo allemaal,
Wij zijn vrij nieuw in het taarten maken en proberen nu voor de eerste keer met marsepein te bekleden,
Marsepein is mooi van kleur en lekker :P
Maar is na 24 uur in de koeling vrij hard geworden, klopt dit?
En hoe krijgen we het weer soepel voor het bekleden?

2

Re: marsepein hard

optijd uit de koeling halen en goed kneden! sucses!! ben ook vrij nieuw hoor

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

3

Heel lang doorkneden... Marsepein hoeft niet in de koelkast bewaard te worden (tenzij er een taart onder zit die in de koelkast moet ;-)). Het moet juist een beetje warm zijn om het te verwerken. Dus kneden, kneden, kneden.

Er zijn ook mensen die het even in de magnetron leggen als het te koud is, om het makkelijker kneedbaar te maken. Maar dat zou iemand anders even moeten aangeven, want ik heb geen idee hoe lang en op welk wattage.

Als je het niet gekneed krijgt omdat het een te groot stuk is, zou ik het even in een paar kleinere stukken breken/snijden en het, als het goed zacht is, weer bij elkaar kneden.

4

Met warm bedoel ik trouwens niet zo warm als het avondeten ofzo, maar zo ergens tussen kamertemperatuur en handwarm in.

En als je het onverpakt in de koelkast had liggen (maar dat zal vast niet) laat het dan eerst even buiten de koelkast wat opdrogen. Anders smelt het door het vocht dat er in de koelkast is ingetrokken.

5

Marsepein hoeft inderdaad niet in de koelkast bewaard te worden maar in plastic  en dan in een luchtdichte plastic doos.
Wanneer je een taart hebt waarvan de vulling in de koeling moet laat je deze ook eerst op kamertemp komen. Zelf vind ik harde koude marsepein ook niet lekker  :nooo