1

Onderwerp: cake pops

Als je cake pops heb gemaakt en ze in chocolade heb ondergedompeld, hoe lang (.. minuten ongeveer) laat je ze dan opstijven/rusten?

Als je ze gemaakt hebt zet je ze niet terug in de koelkast maar houd je ze op kamertemperatuur als je als plakmiddel 1:1 ganache hebt gebruikt (er zit een chocolade topping op)??

2

Re: cake pops

Ik heb er niet heel veel verstand van hoor maar heb toevallig gisteren mijn eerste cake pops gemaakt. Ik heb ze gewoon onder gedompeld en daarna uit de chocolade gehaald. Het overtollige chocolade heb ik er voorzichtig af geklopt door met het stokje op de rand van de kom met chocolade te tikken. Daarna heb ik ze in een hoog glas gezet zodat ze konden drogen.....

Ik heb vrij snel, toen de chocolade nog redelijk zacht was, mijn versieringen er op geplakt en daarna in de koelkast zodat het chocolade uit kon harden.....Daarna heb ik fijnere lijntjer er op gebracht met kant en klare icing in tube....Je schijnt er niet met eetbare inkt op te kunnen tekenen....

3

Oke, dat van die eetbare inkt wist ik niet. Goede tip.
Hoe lang moet de chocolade minimaal in de koelkast uitharden?

4

Hoe lang "moet" je wachten voordat je ze op kunt eten, dus wanneer zijn ze het lekkerst?

5

Sja, ik heb ze gewoon een nacht in de koelkast laten liggen en heb ze de volgende dag mee genomen naar mijn werk....En wanneer ze het lekkerste zijn. Denk dat iets persoonlijks is.....Sommigen houden van koel van binnen maar redelijk zacht van buiten, sommigen van helemaal zacht ( kamertemperatuur) en sommigen juist als ze net uit de koeling komen....Ik hou zelf wel van de eerste.....

6

Ik vind een knapperig chocoladelaagje op de cake pops lekker.
Maar hoe krijg ik dat zonder dat ik een nacht moet wachten?
Een kwartiertje in de vriezer?
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik stop ze altijd ff in de vriezer dat gaat sneller ik gebruik altijd dokter oetker chocolade glazuur dat is na 5 seconden hard maar ganache zou ik gewoon kwartier in de vriezer of half uur in de koelkast en als ze dan niet hard zijn nog een kwartier

bij mij gaat altijd het balletje los zitten op het stokje! hoe voorkom je dat?

'' Make cakes, no war'' ♥

8 Laatst bewerkt door Nokkie (03-11-2011 20:42)

@taartenbakstertje. Bedankt voor de info.

Wat betreft jouw vraag: je zou de stokjes in de chocolade moeten dopen voordat je de cake pops in de vriezer doet. Heb ik van horen zeggen. En de cake pops niet roeren in de chocolade, maar meer dopen.