1

Onderwerp: vuurproef familie en vrienden

hoi lieve medebaksters,

vorige week heb ik men allereerste taart gebakken, deze was alvast goed in de smaak gevallen bij al men collega's. maar  de taarten die ik voor zaterdag en dinsdag bakken moet liggen toch iets anders, ik bak namelijk dan voor men eigen zoon zijn 1ste verjaardagstaarten. veel meer stress ivm dat het zal mislukken en dat familie (zaterdag) en vrienden ( dinsdag) de taarten niet lekker zullen vinden of niet mooi zullen vinden. je eigen kind is toch altijd wat anders hé hihi :D, nu komt de eigenlijke vraag, ik zou voor de zaterdag graag een taart in de vorm van een 1 maken vertrekkende uit een rechthoek of een grote rechthoek en een kleinere, heeft iemand al ervaring met deze vorm van taart en eventuele tips om deze leuk te bekleden, ook vroeg ik me af welke taarten jullie gebakken hebben voor een 1ste verjaardag, alle tips en trucjes zijn dus alvast zeker gewenst :D

2 Laatst bewerkt door Annalies (03-11-2011 19:04)

Re: vuurproef familie en vrienden

ik heb een woezel en pip taart gemaakt voor mijn dochters 1e verjaardag. Gevuld met aardbeienmousse en aardbeienjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZZDUPOK.jpg

Tips voor de vorm die jij wilt gebruiken heb ik niet.

NEEM DE TIJD als je rustig kunt werken en de tijd neemt dan wordt het eindresultaat mooier.

Evt. kun je decoraties al een aantal dagen van te voren maken (scheelt weer....)

en als je de taart op de kop legt dan heb je een mooie rechte bovenkant... Dus na het bakken het biscuit omkeren!

Proost!