1

Onderwerp: cupcake bekleden

Hoi Hoi,

Als je een cupcake bekleed moet er dan ook botercreme onder?

En kan ik de ccmix een kleurtje geven met klerustof?

Groetjes Roos

2

Re: cupcake bekleden

Je kan botercrème gebruiken, persoonlijk vind ik dat vaak teveel werk om te maken voor die paar cc's en gebruik gewoon chocopasta. Plakt ook, smaakt lekker(der) en laat de bekleding niet smelten.

En ja, je kan kleurstof door het beslag van de cc's mixen.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

3

Je moet iets gebruiken om je versiering te plakken. Wat maakt niet echt uit. En stiekum die ik het ook wel eens zonder als het voor ons zelluf is O-) , dan maakt het niet uit als de boel gaat schuiven bij het eten. Kids trekken toch standaard de versiering eraf om apart op te eten :+

En de cc beslag kan je kleuren. Maar houdt er rekening mee dat je cc's bioj het bakken bruinig kleuren en dat de buitenkant dus nooit mooi van kleur wordt :/

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Bij mij blijft het vaak vanzelf plakken. Soms gebruik ik witte chocopasta

5

Ik gebruik zelf Duncan Hines Vanilla Frosting om te smeren. Ook erg lekker om mee te vullen trouwens!

6

ik gebruik ook wel abrikozenjam ( zonder stukjes/gezeefd). erg lekker ook.

7

banketbakkersroom

8

Als ik een taart heb gemaakt, dan houd ik altijd wat botercreme over. Die vries ik in kleine bakjes in en als ik cupcakes maak dan gebruik ik zo'n bakje! :Y
Verder kan je ook plakken met jam (abrikozenjam is kleurloos en handig voor hele lichte kleuren...anders kan aardbeienjam ook)
Of chocoladepasta....zelf nog nooit geprobeerd.
Succes! :thumb:

9

Hmm kan je botercreme invriezen dus.. daarna moet je het denk ik eruit halen om te laten ontdooien?

10

IrisH schreef:

Hmm kan je botercreme invriezen dus.. daarna moet je het denk ik eruit halen om te laten ontdooien?

Ja, je moet het er wel eerder uit halen om te ontdooien. :Y

11

Dat is handig om te weten dat je dat kan invriezen ! hoelang kan je het dan goed bewaren ?

12

Ik las ergens op een forum dat er goedkope structuurmatjes bestaan maar ik vind ze nergens??