1

Onderwerp: Paarse botercrème maken

Van het weekend geprobeerd paarse botercrème te maken met de violet kleur van Wilton icing color, maar dat is dus jammerlijk mislukt, want de botercrème werd grijs. Ik durfde er niet meer kleurstof bij te doen, bang dat het nog grijzer werd. En alles wat ik daarna probeerde (rood en blauw erbij) maakte er alleen maar een bruine smurrie van  :/ . Die goede oude kleuterschooltijd, alle kleuren bij elkaar wordt.... bruin ;) !
Weten jullie misschien of ik er toch meer paarse kleurstof bij had moeten doen?

Gr.
Sandra

2

Re: Paarse botercrème maken

die kleur 'paars'van wilton heb ik ook maar ik vind het ook niet echt paars
eerder blauw grijs dan paars

misschien moeten we een ander merk paars nemen
of zelf paars mengen van meerdere kleuren

beetje bij beetje rood met blauw?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

ik heb er toen het grijs werd een beetje wilton rose door gedaan. Het werd toen wel paarzig maar wel licht  ;)
http://img651.imageshack.us/img651/1899/dsc02544z.jpg (foto lijkt roser dan het was)

4

Heb het vandaag in de 'bakwinkel' nagevraagd en het klopt dat deze kleur niet paars, maar blauw/grijs wordt. De dame daar adviseerde me om het eens met rood en een (heel) klein beetje blauw te proberen of anders de kleurstof van Americolor te gebruiken.
Ik houd 'm in gedachten, misschien hebben jullie er ook iets aan...

Gr.
Sandra

5

Ik heb gewoon 2 weken geleden ècht paarse botercrème gemaakt hoor, met Wilton. Er moest wat meer bij, eerst wordt het inderdaad grauwig, maar met een beetje extra wordt het echt gewoon paars.

('t waren paarse hazelnoot toeven - dat was raar :P Je denkt paars en je proeft hazelnoot)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door Annemarie29 (03-11-2011 18:54)

Het toevoegen van witte kleurstof wil ook helpen om het helderder paars te krijgen.

Maar ik vind de Wilton paars ook niet zo mooi, de andere Wilton kleuren wel. Dus als iemand nog een super tip heeft voor een merk met mooie paarse kleurstof.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

7

Ik heb een tijdje terug slagroom paars gemaakt met de violet van Wilton. Gewoon meer kleurstof er bij doen!!

Proost!

8

Oké, dus toch iets te vroeg opgegeven? Ga ik het binnenkort gewoon wéér proberen, maar dan met meer kleurstof! Ik laat jullie nog wel weten of het gelukt is.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Gr.
Sandra

9

Annemarie29 schreef:

Maar ik vind de Wilton paars ook niet zo mooi, de andere Wilton kleuren wel. Dus als iemand nog een super tip heeft voor een merk met mooie paarse kleurstof.

Sugarflair grape/violet :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag