Onderwerp: MBC-techniekvraagjes, en is echt eiwit lekkerder dan eiwitpoeder?
Ik had dus deze vraag:
Is MBC van echt eiwit duidelijk lekkerder dan van eiwitpoeder?
Ik ben zelf van het type 'zelfmaken'. Meestal proef ik wel het verschil of iets uit een pakje komt en ben bovendien niet zo weg van de toevoegingen die er extra doorheen gaan als je een prefabpoedertje koopt.
Wat zijn jullie ervaringen? Proeven jullie het verschil?
Nog een paar vraagjes over MBC:
Vandaag van een echt ei MBC proberen te maken. De eerste poging mislukte: het eiwit stolde héél licht toen hij in de kom kwam, die al heet was. Het was maar een dun wittig waasje, maar leek mij voor de structuur niet de bedoeling. Waarschijnlijk kom te heet geweest, nam ik aan. Bij de 2e poging geprobeerd de kom minder heet te laten worden, maar toen smolt de suiker niet helemaal goed. Beetje gefrustreerd dus.
De smaak was trouwens erg lekker, maar vond hem niet bijzonder stijf. Ik kon er goede pieken van maken, maar die bleven niet staan. Is dat de bedoeling?
Oja, gebruikte een RVS-schaal, boven een pan met kokend water, kom raakte als het goed was het water niet en de suikerthermometer vond ik een enorm geklungel en leek inderdaad een te lage temperatuur aan te geven...
Heél graag tips!!!
Vandaar mijn neiging toch maar een poedertje uit te proberen...
. uh..oplossingen natuurlijk
ik zou met eiwitpoeder natuurlijk dezelfde problemen zijn tegen gekomen als dat ik in dit geval had. Behalve dan het salmonella-risico die ik er in dit geval bij kreeg.
, beetje tik van mij...
)