1

Onderwerp: vulling bereid met slagroom??? hoe lang houdbaar ik KK

Kan iemand mij vertellen hoe lang een vulling met slagroom erin houdbaar is in de koelkast (tussen een taart natuurlijk)

En blijft hij lekker luchtig..

Wil morgen een taart gaan maken/vullen/bekleden die ik pas zaterdag ga eten en voor de vulling wilde ik een bon bon bloc vulling gebruiken (die van het forum met slagroom/en klopfix.
En een bokkenpootjes vulling ook met slagroom en klopfix....
Wil alleen niet dat het helemaal instort of niet goed meer is zaterdag maar weet niet of dit kan......
Alvast bedankt

2

Re: vulling bereid met slagroom??? hoe lang houdbaar ik KK

Mijn ervaring is dat je het vanaf moment van maken tot zo'n 2-3 dagen kan bewaren. Daarna zou ik het niet meer eten.

Maar heel veel mensen eten het gerust tot 5 dagen. Weet niet hoe sterk jou maag is?

De vulling is trouwens heerlijk!! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

3

juudje84 schreef:

Mijn ervaring is dat je het vanaf moment van maken tot zo'n 2-3 dagen kan bewaren. Daarna zou ik het niet meer eten.

Maar heel veel mensen eten het gerust tot 5 dagen. Weet niet hoe sterk jou maag is?

De vulling is trouwens heerlijk!! :Y

Thanks voor de info en blijft hij zeg maar na 3 dagen ook lekker luchtig???

4

Slagroomvullingen zou ik niet langer dan een dag bewaren, behalve als t gekookt heeft...

5

als ie zaterdag gegeten wordt, zou ik hem vrijdag maken. vaak blijft er nog taart over wat zondag en maandag gegeten wordt.

Ik maak gewoon geen vullingen die in de koelkast bewaard moeten worden, veel te bang dat er iemand ziek van word die een taart eet waarvan die te lang is bewaard! Voor onszelf maak ik wel eens een uitzondering ;)

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

7

Thanks voor alle info ga hem toch maar pas vrijdag avond maken daarna gaat hij de koelkast in tot zaterdag moet goed zijn dan.....Bedankt voor de tips allemaal :D  :D  :D