1

Onderwerp: HOe bewaar ik mijn taart?

Hallo allemaal,

Ten eerste, hartstikke leuk forum! Kan er echt onwijs veel en goede tips uithalen :)

Ik heb een probleem met mijn taarten. Zodra de taart af is vries ik hem in. Als ik hem uit de vriezer haal, gaat mijn taart altijd zweten. Ook als ik hem in de koelkast zetten. Volgensmij doe ik iets helemaal verkeerds.= :rolleyes:
Kunnen jullie mij misschien helpen, want de taarten komen er uiteindelijk verschrikkelijk lelijk uit te zien :(

Dankjullie wel voor de reacties :)

2

Re: HOe bewaar ik mijn taart?

ik heb nog nooit een taart ingevroren, maar wat ik lees gaan ze idd altijd zweten, maar dat droogt vanzelf weer op en dan ziet het er weer uit als eerst heb ik altijd begrepen....

:think: hoezo ziet het er vreselijk uit dan? blijf je er wel vanaf, tijdens het zweten?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Doe je ze ook in een doos tijdens het ontdooien? Ik heb het zelf nooit gedaan, maar heb begrepen dat het zo het beste gaat.

4

Wat ik heb begrepen is dat je de taart en een kartonnen taartdoos moet zetten als hij de koelkast in gaat.

Groetjes, Anita

Als ik invries (dat is zelden ) doe ik dat in een kartonnen taartdoos met plastic zak erom...
Als ik hem eruit haal dan haal ik de zak eraf en zet hem in de kartonnen (taart ) doos in de koelkast en laat hem 24 uur ontdooien... Niet aankomen en de condens trekt vanzelf weg, althans bij mij...

6

Dit heeft niet zoveel met bakken voor anderen te maken.............bewaar- en invriesvragen mogen in een andere rubriek
[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

7

ik vries ze in in een pedaalemmerzak en laat ze een nacht ontdooien in de koelkast en haal em 3 uurtjes van te voren uit de koelkast na ontdooien zodat ie kan drogen

8

Faila schreef:

ik vries ze in in een pedaalemmerzak en laat ze een nacht ontdooien in de koelkast en haal em 3 uurtjes van te voren uit de koelkast na ontdooien zodat ie kan drogen

Welke vulling heeft je taart dan? 3 uur buiten de koelkast gaat niet lukken met bepaalde vullingen volgens mij  :think:

9

sweetheart88 schreef:

Als ik invries (dat is zelden ) doe ik dat in een kartonnen taartdoos met plastic zak erom...
Als ik hem eruit haal dan haal ik de zak eraf en zet hem in de kartonnen (taart ) doos in de koelkast en laat hem 24 uur ontdooien... Niet aankomen en de condens trekt vanzelf weg, althans bij mij...

:Y  zo doe ik het ook

10

Karin09 schreef:
Faila schreef:

Welke vulling heeft je taart dan? 3 uur buiten de koelkast gaat niet lukken met bepaalde vullingen volgens mij  :think:

ligt er idd heel erg aan welke vulling die heeft, uiteraard bederfelijke dingen die laat ik niet zo lang buiten de koelkast, maar ging er even van uit dat de topicstartster met gezond verstand zelf ook kon bedenken :)
Heb er overigens zelf nauwelijks last van, en de 3 uurtjes was plus minus...zou ook stuk minder kunnen zijn (lkijkt erg lang te duren als er zo'n lekkere taart naar je staat te staren haha)

11

Hallo allemaal,

Echt ontzettend bedankt voor de tips!
Dus een taartdoos en hem daarin laten ontdooien, Die ga ik proberen!!
Hopelijk heb ik nu niet meer zoveel last van het zweten :D

Ik had niet door dat ik al berichten terug had gehad, dus vandaar mijn late reactie.

En sorry ik had al een vemoeden dat ik mijn topic verkeerd had geplaats!! Bedankt voor het verplaatsen :)

Nogmaals allemaal super bedankt:D

12

En je koelkast lager zetten....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!