1

Onderwerp: Brownie mix & Ganache-vragen

Hallo allemaal,

2 vraagjes:

1) Ik moet een groot aantal chococupcakes maken, normaal gesproken doe ik dit met een pak van dr oetker oid, maar ik wil graag de brownies mix van funcakes proberen (dit lijkt me ook een stuk goedkoper of niet??)
Maar ik wil ze dus cupcakes, weet iemand hoeveel cupcakes er uit zo'n pak gaat? Er staat namelijk alleen een bakvormmaat bij.
Met een ruwe schatting ben ik ook zeer tevrede :Y

2) Op een aantal cc's wil ik een ganache toef, nu lees ik dat dit buiten de koeling dan, mits boven de 80 gr gekookt. Ik heb niets om dat te meten, maar de slagroom kookt, dus dan is dat toch goed?
Ze moeten de hele buiten de koeling (soort markt), ik ben bang dat dit in gaat zakken oid is dit terecht? :s

Alvast bedankt voor het lezen!

Gr Kelly

2

Re: Brownie mix & Ganache-vragen

Voor de mensen die het interesseren... van 15cm van de mix krijg je 12 grote cc's.

Maar weet iemand hier antwoord op?  :nooo

2) Op een aantal cc's wil ik een ganache toef, nu lees ik dat dit buiten de koeling dan, mits boven de 80 gr gekookt. Ik heb niets om dat te meten, maar de slagroom kookt, dus dan is dat toch goed?
Ze moeten de hele buiten de koeling (soort markt), ik ben bang dat dit in gaat zakken oid is dit terecht?

Kan ik hier misschien beter botercreme mix voor gebruiken..??
Mijn ganache was keihard dit weekend, had het niet koud genoeg laten worden voor het mixen, kan dat de oorzaak zijn?

Gr Kelly

3

Als je ganache te hard was heb je misschien naar verhouding teveel chocola en te weinig slagroom gebruikt. Dit is nl voor elk soort chocola verschillend. En buiten op een markt gaat het met dit weer niet inzakken. Dan moet het echt van dat hele warme weer zijn. Botercreme wordt sneller zacht. :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Mirjam5 schreef:

Als je ganache te hard was heb je misschien naar verhouding teveel chocola en te weinig slagroom gebruikt. Dit is nl voor elk soort chocola verschillend. En buiten op een markt gaat het met dit weer niet inzakken. Dan moet het echt van dat hele warme weer zijn. Botercreme wordt sneller zacht. :Y

Oh, dus ganache is beter dan denk ik. Het is niet buiten, het is binnen wat kraampjes, geen idee wat de temperatuur daar zal zijn.

Ik had 125 ml slagroom en 250 gr witte chocolade, gewoon van de c1000 :( Met pure chocolade is het laatst wel gelukt..
Kan alle slagroom die gekookt is buiten de koeling dan?

Gr Kelly

5

pure choco doe ik 1:2 en melk en witte choco 1:3 (hoop dat je er wat aan hebt)

N-Joy Cakes

6

NiQ schreef:

pure choco doe ik 1:2 en melk en witte choco 1:3 (hoop dat je er wat aan hebt)

Dus met witte chocolade 100 ml slagroom en 300 gr chocolade?
Ik heb het 2 x met puur gemaakt en toen viel het me op dat het de eerste keer niet goed wou op stijven, de tweede keer ging het beter toen ik het in de koelkast had laten afkoelen.. Kan dat het niet zijn?

Gr kelly

7

klopt  :thumb:

ik laat het zelf OF nachtje buiten de koeling of kort in de koeling opstijven, beetje afhankelijk van mijn tijd en merk weinig verschil behalve de tijdsduur....

N-Joy Cakes

8

NiQ schreef:

klopt  :thumb:

ik laat het zelf OF nachtje buiten de koeling of kort in de koeling opstijven, beetje afhankelijk van mijn tijd en merk weinig verschil behalve de tijdsduur....

Oke thanks! Bevestigd een beetje wat ik vermoed, ik ga even andere verhoudingen proberen en het beter laten afkoelen, hoop dat het lukt!!  :Y

Gr Kelly

9

Ik heb het weer geprobeerd en het is beter gelukt, maar nog erg machtig. Het hoort toch luchtig/mousse-achtig te worden??
Ik probeer het straks nog een keer met iets minder chocolade, want van de slagroom wordt het luchtig, toch?

Gr Kelly