1

Onderwerp: aluminium bakvorm of siliconen voor cupcakes Advies svp

Ik gebruik nu de siliconen van action maar mijn Baking Cups van House of Marie gaan daarin toch wat plooien om het zo maar te noemen. Nu wil ik eerst weten voor dat ik er 1 aanschaf of je dit niet hebt met de aluminium bakvorm van bv wilton.
Kan iemand hier mij advies over geven, alvast heel erg bedankt

Groetjes Marjon

2

Re: aluminium bakvorm of siliconen voor cupcakes Advies svp

Ik heb er gewoon 1 van de hema en werkt perfect! Er staat een howto voor cupcakes bij de howto's en als je die gewoon volgt krijg je mooie cupcakes uit de oven :)

Smart critiques, Stupid creates

3

Ligt aan de maat van je bakingcups ten opzichte van je bakblik/vorm. Bij sommige HoM bakingcups gebruik ik zelfs de jumbo-cupcakeblik van Wilton (kunnen er 6 in), omdat de cups te groot zijn voor de gewone maat bakblik.

Ik gebruik zelf alleen aluminium, dan weet ik zeker dat ze stevig staan en dat de inhoud bij het in de oven zetten niet heen en weer gaat wiebelen.

4 Laatst bewerkt door Marjonz (02-11-2011 00:01)

Martjan schreef:

Ik heb er gewoon 1 van de hema en werkt perfect! Er staat een howto voor cupcakes bij de howto's en als je die gewoon volgt krijg je mooie cupcakes uit de oven :)

de cupcakes krijg ik uiteindelijk wel redelijk mooi maar vind het jammer dat de papiertjes zo plooien vandaar de vraag.
Ik ben erg gecharmeerd van de house of marie bakingcups en wil eigenlijk weten in welke vorm je deze het beste kan bakken.

Groetjes Marjon

5

Ik had een keer de koeien vormpjes van hom en die kwamen er gewoon goed uit. Maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat de hom cupjes nogal is verschillen van groote

Smart critiques, Stupid creates

de oplossing voor het plooien:
als je de oven gaat voorverwarmen zet je de bakvorm met vormpjes erin (niet aandrukken, want dan plooien ze dus!).
als je ze een minuut of 10 eruit haalt zijn ze naar onderen gezakt en plooien ze niet meer!  :Y

Ik zing mijn eigen wijsje!

7 Laatst bewerkt door djehr (02-11-2011 08:05)

En bij twijfel gewoon een bakingcup meenemen naar de winkel en passen...
Ik heb gewoon een metalen bakvorm van de Blokker

8 Laatst bewerkt door inge h (02-11-2011 08:14)

heb je nu losse bakjes of plaatvorm?
de losse gebruik ik als cups dus zonder papier, maar dan bak ik er ook maar 6 of zo, niet meer ;)

plaatvorm heb ik ook, komen volgens mij van de lidl in een aanbieding
volgens mij heb ik daar ook marie wel eens gebruikt en moest ik ze een beetje helpen

anders als je in de winkel wil halen neem een papiertje mee om te kijken of het past
het kan per ander merk namelijk net wat verschillen
mijn pme passen perfect, die van dr oetker moet ik net ff helpen

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

9

koekiemonster schreef:

de oplossing voor het plooien:
als je de oven gaat voorverwarmen zet je de bakvorm met vormpjes erin (niet aandrukken, want dan plooien ze dus!).
als je ze een minuut of 10 eruit haalt zijn ze naar onderen gezakt en plooien ze niet meer!  :Y

Deze manier ga ik eens proberen, dank je voor de tip de kasten puilen al zo uit :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes Marjon

10

inge h schreef:

heb je nu losse bakjes of plaatvorm?
de losse gebruik ik als cups dus zonder papier, maar dan bak ik er ook maar 6 of zo, niet meer ;)

plaatvorm heb ik ook, komen volgens mij van de lidl in een aanbieding
volgens mij heb ik daar ook marie wel eens gebruikt en moest ik ze een beetje helpen

anders als je in de winkel wil halen neem een papiertje mee om te kijken of het past
het kan per ander merk namelijk net wat verschillen
mijn pme passen perfect, die van dr oetker moet ik net ff helpen

Ik bak in de siliconen plaat en gebruik de witte hom cc, maar ik ga de tip van koekiemonster eens proberen

Groetjes Marjon