26

Re: [Spoed] Slagroom wordt niet stijf?

Ik heb dit probleem ook altijd en wordt er echt gek van!!
Hoe lang kloppen jullie dan meestal??

27

heb je misschien pakjes slagroom van de euroshopper van albert heijn? daar heb ik het namelijk ook mee gehad (tot 6x toe) ik koop die gewoon niet meer want met andere gaat het altijd wel gewoon goed.

Groetjes Marleen

28

lena83 schreef:

heb je misschien pakjes slagroom van de euroshopper van albert heijn? daar heb ik het namelijk ook mee gehad (tot 6x toe) ik koop die gewoon niet meer want met andere gaat het altijd wel gewoon goed.

deze doen het bij mij ook gewoon. als je het maar van tevoren in de koelkast hebt bewaard!

slagroom niet op hoogste snelheid kloppen. makkelijkste is het met een handmixer te doen en dan op de laagste of middelste stand. niet op de hoogste want dan gaat het vaak te hard.
met de handmixer moet je er wel bij blijven staan en zie je gauw genoeg wanneer ie klaar is. als de piekjes omhoog blijven staan is het klaar.

29

chantal1980 schreef:
lena83 schreef:

deze doen het bij mij ook gewoon. als je het maar van tevoren in de koelkast hebt bewaard!

slagroom niet op hoogste snelheid kloppen. makkelijkste is het met een handmixer te doen en dan op de laagste of middelste stand. niet op de hoogste want dan gaat het vaak te hard.
met de handmixer moet je er wel bij blijven staan en zie je gauw genoeg wanneer ie klaar is. als de piekjes omhoog blijven staan is het klaar.

ja dat had ik ook allemaal gedaan. misschien net gewoon een paar verkeerde pakjes ertussen gehad ofzo.

Groetjes Marleen

30

jose_m schreef:
sil schreef:

slagroom moet je altijd kloppen in vetvrije spullen

Dit klopt niet
Slagroom bevat de vetten uit melk. Je gebruikt uit hygienisch oogpunt natuurlijk wel een schone kom, maar je hoeft hem niet extra vetvrij te maken met bv citroen.  Dit geldt wel voor eiwit.

Dat dacht ik ook, maar heb toch ook vaak gelezen dat slagroom ook in een vetvrije kom geklopt moet worden. Raar maar waar  ;)

Ik vind slagroom kloppen ook niet erg makkelijk. Bij mij gaat het ook vaak mis. Terwijl ik toch de slagroom 2 dagen eerder koop zodat deze goed koud is. De goedkopere merken wil ook nooit lukken, heeft geloof ik met de hoeveelheid vet te maken.
De tip van de poedersuiker ga ik volgende keer proberen!

31

Mijn oma zou zeggen:
Als je ongesteld bent, geen slagroom kloppen...

:D

32

mieperdepiep schreef:

Mijn oma zou zeggen:
Als je ongesteld bent, geen slagroom kloppen...

:D

Hihihi Superoma!!
Ik ga het de volgende keer op een lagere stand proberen, want heb altijd gedacht dat het juist op de hoogste moest...

33

Klinkt idd alsof je de room te ver hebt geklopt.
Ik doe het ook altijd in de mixer tot hij lobbig is, beetje de dikte van kwark en dan stop ik en doe het met de hand verder kloppen,

Was de taart wel gelukt?

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?