1

Onderwerp: Zo veel verschillende kleuren !!

Haaai Meiden,

De meest mooie taarten met de meest mooie kleuren zie ik elke keer voorbij komen en dan denk ik bij mijzelf, hoe krijgen jullie je fondant of marsepein zo gekleurd  :rolleyes:

Ik heb zelf het setje Wilton icing colors, Red Red, Golden Yellow, Leaf Green, Royal Blue, Ivory, Pink, Violet en Black.

Ik gebruik meestal maar één kleur en voeg net zoveel kleurstof toe tot ik de gewenste kleur heb bereikt MAAR ik zie zoveel andere mooie kleuren en wil wel eens weten hoe jullie dat voor elkaar krijgen.

Hoe weet ik wat ik moet mixen en hoeveel gebruik je dan van de kleurstoffen?

Hoop dat jullie me even willen helpen, liefs ivy

Re: Zo veel verschillende kleuren !!

Mixen je kan gewoon op internet kijken welke kleuren mixen samen een kleur zijn als je bijvoorbeeld licht rood wil doe je gewoon rood met wit mengen ik doe het altijd een beetje op het gevoel O-)

'' Make cakes, no war'' ♥

3

Ik probeer altijd eerst een klein beetje,
Als je bv oranje wilt maak ik eerst een stuk rood en een ander stuk geel
Dan pak ik een klein stukje van elk en meng dat door elkaar.
Als dat de juiste kleur wordt kan je de rest ook door elkaar
Maar als je het bv te donker rood vind weet je dat je in verhouding meer geel erbij moet doen.
Zo ga je door tot je weet in welke verhoudingen je de kleuren bij elkaar moet doen
Dus dan kan je het in de hoeveelheden mengen die je nodig hebt.

Ik droom zelfs over taart!

4

Meiden, bedankt voor jullie tips!

Alleen maakt het dan niet uit dat de kleuren van wilton niet standaart ROOD, BLAUW, GEEL of GROEN zijn. Er staat dat leave green, royal blue of golden yellow ?

En welk kleur schema kan ik het beste gebruiken, kan er niet zo znel één vinden van wilton op internet ?

5

Je kunt ook eens even hier http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm kijken. Is een erg handig overzichtje.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

6

Spectrum heeft ook hele mooie neonkleuren die ik met wilton niet zo snel zo mooi fel krijg misschien dat je daar ook wat aan hebt al moet je dan wel nieuwe kleurtjes aanschaffen maar als je het mij vraagt wel de moeite waard :Y

walking on buttercreamclouds .....