1

Onderwerp: Stroopwafelcakemix: Waarmee vullen??

Hallo *D !

Vandaag was ik in een taarten winkel ( Taarten van Suus in Almere).
Daar zag ik een bixcuitmix "Stroolwafel". Dit lijkt me echt heerlijk :thumb: !
Maar waarmee kan je deze dan vullen? Ik hou niet zo van heel zoet, dus om er nou weer iets van caramel in te doen lijkt me te veel van het goede..... toch?
Iemand deze mix al eens gemaakt en welke vulling raden jullie me aan? ( niet TE zoet dus)

Silvia.

Re: Stroopwafelcakemix: Waarmee vullen??

Klinkt lekker maar die ben ik nog niet tegengekomen ik zou er gewoon iets heel lekkers van makken wat dacht je van gemalen kletskoeken ofzo? mmmmmmmm..... :9

'' Make cakes, no war'' ♥

3

Die stroopwafel cake is op zich zelf al lekker genoeg, voor mij hoeft er niks in, er zitten al stukjes stroopwafel door.

Christine.

4

Ben het met keukentje eens, hoewel ik hem de laatste keer heel dun gevuld heb met een laagje botercreme waar ik een eetlepel dulche de leche door had gedaan, maar ja dat is dan toch weer dat zoete waar je juist niet naar op zoek was, wij vonden het overigens heerlijk.

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

5

Hmm, lastig  :think: !
Beetje saai om dan een stroopwafel mix te gebruiken en dan te bekleden, niet?
Als iemand nog een suggestie heeft graag! Ik ben rond de feestdagen jarig en leek me wel appart, maar ja zonder vulling vast lekker maar niet zo leuk voor op een verjaardag.

6

BC met stukjes stroopwafel en eventueel wat koekkruiden.
Heerlijk  :Y  :9
Maar zonder vulling is ie ook heel goed te eten hoor!

Dat is toch een TAART waard!

7

Ik vul 'm met dulce de leche en smeer af met witte ganache...... Echt de lekkerste taart ever!! :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8 Laatst bewerkt door tuffie28 (02-11-2011 15:09)

ik heb ooit eens een stroopwafeltaart gemaakt met die mix. De cake gebakken in een ronde taartvorm en dan vullen met een laagje stroopwafelstroop vers van de stroopwafelkraam op de markt en een laagje kaneelbotercreme. Afgesmeerd met dezelfde kaneelbotercreme en stroopwafelkruimels als versiering ( ook van diezelfde stroopwafelkraam :P )

je kunt natuurlijk ook enkel 1 laagje met de stroop doen, dat je enkel met kaneelbc afsmeerd.

overigens kwam dit idee van iemand die het hier op het forum had gezet ooit, dus de credits gaan niet naar mij voor het idee ;)

9

ik gebruik de stroopwafel mix wel vaker omdat we die hier het lekkerst vinden

de laatste x heb ik gevuld met 1 laag vlaaivulling
en een laag zwitserse room
(evt. patides door de botercreme met een smaakje0

10 Laatst bewerkt door Marjolein75 (02-11-2011 17:08)

:D  de link die ik zocht kan ik niet meer vinden

Stroopwafels in de blender en mixen maar die er doorheen gooien en dat is lekker je kan er ook speculaasjes in de blender doen en er doorheen gooien erggggg lekker heb het geprobeerd! :Y

'' Make cakes, no war'' ♥

12

Ik heb laatst ook een taart gemaakt met de stroopwafelmix en deze gevuld met witte chocolademousse en verse frambozen en aches reed met witte chocolate ganache, heerlijk!!!!!!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

13

Ik heb laatst ook een taart gemaakt met de stroopwafelmix en deze gevuld met witte chocolademousse en verse frambozen en aches reed met witte chocolate ganache, heerlijk!!!!!!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

14

Ik bedoel natuurlijk afgesmeerd, mijn iPad maakt er weer wat anders van!!!

15

Ik had vanmiddag je vraag al gelezen maar toen kon ik niks bedenken,
Maar nu net dacht ik misschien is appel met kaneel wel wat voor 1 laag?
Zoiets als wat je in een appeltaart doet.
Lijkt mij erg lekker met stroopwafelcake.

Ik droom zelfs over taart!