1

Onderwerp: Silhouet koekjes

Vorige week deze koekjes gemaakt met voor het eerst een royal icing transfer.

Vraagje; ik heb het recept van Peggy Porschen gebruikt maar mijn koekjes blijven zo zacht, heb ze ook al langer in de oven gehad maar als ik ze er nog langer in laat zitten worden de randjes weer bruin wat minder mooi is met decoreren. Dus... horen ze zo zacht of doe ik iets verkeerd? Wil ze graag wat knapperiger hebben.

Anyway, decoreren is wel gelukt dus bij deze de foto's  :P

http://2.bp.blogspot.com/-a_6Z0P4ymRw/ThBzqfO8sTI/AAAAAAAAA8w/YrJcUmOovhI/s640/silhouette+1.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-c7dtexgv60Y/ThBzq-lUKpI/AAAAAAAAA80/HphOfpVXFac/s640/silhouette+2.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-JiR65ZgTqLU/ThBzrWz_15I/AAAAAAAAA84/zK9kxksb3u4/s640/silhouette+3.jpg

Bedankt voor het kijken!!

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

2

Re: Silhouet koekjes

Heel erg mooi :Y

Ik had ook zachte koekjes laatst
Altans de gedecoreerde de kale niet?
Dus lees even met je mee ;)

de mijne haalden het qua decoratie lange na niet bij de jouwe :lol:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Wat gezellig!

4

heel mooie koekjes!

5

Erg leuke koekjes

6

Leuke koekjes

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

7

ik ga ze binnenkort maken, dus zal laten weten of ze zacht zijn bij mij... heb recent het boek gekocht ... hoe heb jij de silhouetten gemaakt? van foto's overgetrokken?

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

8

ik vind het peggy porschen recept juist prettig. Nadat de koekjes uit de oven komen en afkoelen worden ze juist hard?
Ze zullen wel weer zachter worden als je er royal icing op spuit, dit komt door het vocht in de RI. Ik leg ze daarna altijd op een rooster zodat het ook aan de onderkant kan verdampen en als ik zeker weet dat de icing droog is doe ik ze in een trommel van de ikea waar onderin een roostertje zit, daar doe ik rijst in om eventueel vocht te onttrekken. Deze trommel kan luchtdicht afgesloten worden.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

9

Mooi!!!

Gr.
Sandra

10

Kinke schreef:

ik vind het peggy porschen recept juist prettig. Nadat de koekjes uit de oven komen en afkoelen worden ze juist hard?
Ze zullen wel weer zachter worden als je er royal icing op spuit, dit komt door het vocht in de RI. Ik leg ze daarna altijd op een rooster zodat het ook aan de onderkant kan verdampen en als ik zeker weet dat de icing droog is doe ik ze in een trommel van de ikea waar onderin een roostertje zit, daar doe ik rijst in om eventueel vocht te onttrekken. Deze trommel kan luchtdicht afgesloten worden.

Hoi Kinke,

Hoe heet die trommel. Wil morgen naar de Ikea en die trommel klinkt interessant.

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr.
Sandra

11

Het zijn lieverdjes! Maar met het recept van PP horen de randjes toch ook echt wel te verkleuren hoor :Y Kijk, helemaal bruin is niet de bedoeling :+, maar flink goudgeel gebakken wel :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

randjes horen inderdaad een ietsiepietsie verkleurd te zijn.
Dit is de link met de trommel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40131909/

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

13

Kinke schreef:

randjes horen inderdaad een ietsiepietsie verkleurd te zijn.
Dit is de link met de trommel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40131909/

Dank je wel! Ga 'm gelijk halen!

Gr.
Sandra

14

Denk dat je ze niet helemaal gaar bakt en dan blijven ze idd nog zacht,
Je kan ook eventueel wat meer suiker door het deeg doen, worden ze iets knapperiger van

Groetjes Lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

Ik ben er met het bakken helemaal uit hoor. Heb afgelopen maand zo'n 1000 koekjes gebakken, ik snap hem helemaal nu :p
Koekjes waren voor het goede doel en heb er 1225 euro mee opgehaald, op mijn blog staat een verslag.

sophie schreef:

ik ga ze binnenkort maken, dus zal laten weten of ze zacht zijn bij mij... heb recent het boek gekocht ... hoe heb jij de silhouetten gemaakt? van foto's overgetrokken?

Via Google plaatjes gezocht en die als patroontje gebruikt.

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

16

Schattige ''chique'' koekjes! :Y  :Y

17

Stijlvolle èn hippe koekjes, mooi.

Fijn dat je ze nu prima kunt bakken: hulde voor je Pink Ribbon-actie! :thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

18

Lauraa schreef:

Ik ben er met het bakken helemaal uit hoor. Heb afgelopen maand zo'n 1000 koekjes gebakken, ik snap hem helemaal nu :p

:lol:  Ik zie nu pas de originele datum van dit onderwerp: Inderdaad een beetje laat voor goede raad :+ :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>