1

Onderwerp: Baking cups laten los

Ik heb nu al een paar keer gehad dat (sommige) baking cups loslaten. Dat staat natuurlijk helemaal niet leuk; hebben jullie tips hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb in een ander topic al gelezen over goed laten afkoelen en niet te dicht bij elkaar in een doosje zetten, maar dat doe ik allemaal al netjes.......

2

Re: Baking cups laten los

Je vraag staat hier niet goed, dit is een rubriek om te showen.
Ik zal je even melden, dan verhuist je vraag naar de juiste rubriek. :Y

Via de zoekfunctie zijn er ook topics te vinden over baking cups = caisses = cupcakespapiertjes.
In de MjamTaart stond een test.
House of Marie en de witte van Dr. Oetker bevallen mij prima.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

ik verhuis je even naar de juiste rubriek: Bakken & vullen

4 Laatst bewerkt door Kipling79 (10-07-2011 12:21)

Oh, sorry jongens!!! Ik had wel gezocht met de zoekfunctie, maar daar vond ik maar 1 topic. Maar ik zal zeker nog even verder zoeken.....

Ik gebruik zelf nu ook House of Marie, maar juist met deze had ik het probleem de laatste keer!

5

Ik doe een bakpapiertje op een snijplank en laat daar de cc op de kop op afkoelen. Wanneer de volgende lading cc klaar is met bakken zet ik ze pas goed neer. Sinds ik dit doe heb ik echt nooit meer last gehad van loslatende papiertjes!

6

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt!!! Jeeeej! Bedankt voor de tip Kiwi!  :Y  :

7

THANKS! Dat ga ik ook uitproberen!!!

8

:thumb:  Goede tip,ga ik ook uitproberen!
Van de week cupcakes gebakken en van de 24 lieten er van 15 de papiertjes los.  :s (had de gekleurde papiertjes van dr.oetker gebruikt)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

9

sinds ik house of marie gebruikt heb k er nooit meer last van gehad... voor mij geen ander merk meer.

10 Laatst bewerkt door Bibi T (14-08-2011 13:29)

ik had van de week cupcakes gemaakt met house of marie papiertjes, uit de oven gehaald en op z'n kop laten afkoelen, ging prima. toen ze helemaal waren afgekoeld in een doos met deksel en wat denk je, de volgende morgen alle papiertjes hadden los gelaten!!! :nooo

11

Ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik
- en House of Marie-cups gebruik
- ze op de kop laat afkoelen

toch nog last heb gehad van loslatende randjes... Ik heb het nu maar opgelost door ze met een klein beetje eetbare lijm vast te plakken. Maar dat is wel een tijdrovend werkje.....  :s

12

Grr... waar is toch die tip die dit probleem echt oplost ;-)

13

Toen ik 2 weken geleden bij Peggy Porschen was, kregen mijn meiden ook
cupcakes met loslatende papiertjes.
Het gebeurd dus zelfs de beste  :shh:

14

in het nieuwe boek van rudolph van veen staat dat dan de bak temperatuur te hoog is geweest(of te laag , weet het niet meer :grr: )zal het nakijken, maar krijg het boek officieel met sinterklaas pas.
maar daar staat het echt in!!

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

15

Als je ze op hun kop laat afkoelen en dan niet in een luchtdichte box steekt, maar ze bvb in een kartonnen doos zet met bakpapier tussen zou het moeten lukken.

Ik had het vorige keer ook voor met House of Marie, 12 van de 24 gelost, maar wel pas na een nacht in een luchtdichte verpakking.

Toen ik er in mijn omgeving naar vroeg gaven ze me de tip ze te bewaren zoals ik hierboven schreef. Dus mss eens uitproberen. Ik ga er morgen bakken voor de dochter. Hou jullie op de hoogte.

16

Ik las over iemand die de papiertjes eerst 5 min.in een hete oven zet en ze daarna pas vult.
Willy