1

Onderwerp: Help, hoe kan ik een taart in 2 kleuren bekleden?

Graag wil ik weten hoe je een taart kan bekleden met twee kleuren. Dus de ene helft in rood en de andere helft geel.
Hoe zou ik dit kunnen doen??
Eerst met rood fondant bekleden en de andere helft geel fondant erover heen??

Ik heb de foto niet kunnen vinden, maar een ander voorbeeld. Deze kleuren, maar dan in 2 helft.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XWOPJRTB.jpg

Alvast bedankt.

2

Re: Help, hoe kan ik een taart in 2 kleuren bekleden?

1 kleur uitrollen, aan 1 kant kaarsrecht afsnijden en de taart er half mee bekleden; dan de andere kleur netzo en er strak tegenaan leggen. Daarna met smoother zachtjes de scheidslijn wat vervagen.

2 lagen over elkaar kan wel natuurlijk, is alleen niet zo mooi en ook wel errug zoet :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

1 kleur uitrollen, aan 1 kant kaarsrecht afsnijden en de taart er half mee bekleden; dan de andere kleur netzo en er strak tegenaan leggen. Daarna met smoother zachtjes de scheidslijn wat vervagen.

2 lagen over elkaar kan wel natuurlijk, is alleen niet zo mooi en ook wel errug zoet :s

Bedankt voor je reactie.
Ik ben benieuwd of het me wel lukt. Als ik de andere helft eraf snijd, kan ik die fondant dan weer gebruiken voor een ander taart? Want ik smeer hem af met botercreme.

Je kan het ook overlappen en dan precies in het midden met een heel scherp mesje doorsnijden. Ik zou het wel in de koelkast wat hard laten worden.

Groetjes P@trici@

5

idd goed op laten stijven en recht afsnijden VOORdat je 'm op de taart legt ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Bedankt voor de reacties. Ik moet voor mijn man nog een verjaardagstaart maken. En dan hoop ik dat het me lukt :)

Bedankt..

7

Ik heb de 2 kleuren uitgerold, beide aan een kant recht gesneden en tegen elkaar aan gelegd. Nog een keer met de roller erover en het kon bij mij als een lap over de taart. Ik denk dat ik wel een beetje geluk heb gehad dat het niet alsnog ging scheuren/loslaten met optillen  ;)

8

Biggeltaart, daar heb ik ook over nagedacht. Alleen ik dacht dat het ook zou scheuren :)
Wie weet lukt het me misschien wel, maar ik denk dat ik toch op de ander manier ga proberen..
Bedankt voor je reactie.

9

Het kan natuurlijk wel zoals Biggeltaart het doet, als je hem uitrolt op een stuk tafelzeil en daarop tegen elkaar aanlegt. Dan het geheel ondersteboven op de taart en voorzichtig het zeil eraf pellen. Dan is er minder risico dat ie op de naad gaat scheuren.

:think: En ik denk dat het met marsepein beter zal gaan dan met fondant omdat marsepein beter aan zichzelf plakt (op de snijlijn dus).  :think:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

Ja ik denk dat ik het ook met marsepein ga bekleden. Mijn man die vind marsepein ook veel lekkerder dan fondant.

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dat toch ga proberen. :)

11

Ik heb het niet met een tafelzeil gedaan, maar wel met marsepein. Voor mijn ontwerp was het niet zo heel erg belangrijk dat de naad kaarsrecht zou worden, maar dat wat het uiteindelijk wel.

12

Als je het niet té dun uitrolt kun je het met marsepein gewoon per helft bekleden. Dan hoef je niet persé met tafelzeil aan de slag te gaan.

Dus één kleur uitrollen, daarvan aan één kant recht afsnijden en dan gewoon optillen en over de helft van de taart leggen. Dan de andere kleur zelfde verhaal. En als je het goed tegen de al beklede helft aanduwt en dan even met je hand of een smoother over de naad heen blijft het goed liggen.

Wat je wel even moet doen is zodra de tweede kleur erop ligt zorgen dat je het aan de randen van de taart goed aanduwt zodat het daar alvast vast plakt, voordat je alle plooien weg gaan werken. Dan heb je de minste kans dat de hele boel naar beneden zakt en je in het midden een enorme kier krijgt.

13

Bedankt voor je tip Mijke.
Ik ga het proberen  ;)