1

Onderwerp: Suikerbakkerspoeder; wat is het en waar koop ik het?

Ik wil dit weekend voor het eerst gaan werken met botercreme om het kapsel glad te maken. Nu lees ik overal dat er suikerbakkerspoeder in moet, maar wat is dat en waar koop ik dat? Heb ik nog nooit van gehoord... En is er een alternatief voor botercreme? Ik vind dat zelf namelijk niet zo lekker. Bedankt weer!

2 Laatst bewerkt door Vanessa81 (01-11-2011 20:18)

Re: Suikerbakkerspoeder; wat is het en waar koop ik het?

Suikerbakkerspoeder is poedersuiker met glucose erin (het is fijner dan gewone poedersuiker), dus je zou ook gewone poedersuiker kunnen gebruiken.

Er wordt ook afgesmeerd met ganache en chocopasta heb ik ook wel eens gelezen (zelf geen ervaring mee).

Ik vond Botercreme eerst ook niet zo lekker (maakte hem toen gewoon met roomboter en poedersuiker), maar nu gebruik ik de mix van funcakes en dan vind ik hem wel lekker. Ja niet te dik gesmeerd natuurlijk  ;)

3

suikersbakkerspoeder kun je gewoon via de webshop bestellen hier! 1kg en 5kg zakken... toevallig dat ik daar net langsheen scrolde ;)

my favorite cake is.... delicious!

4

Als je gewone botercreme niet lekker vind (ik ook niet) kun je de botercreme van de mix inderdaad eens proberen, is al minder botersmaak, of een keer de meringue botercreme maken (vaak afgekort als MBC.
MBC smaakt nog minder naar boter dan de Funcackes botercreme
MBC gebruik ik nu ook als vulling en voor afsmeren.
Echt eens proberen. hoef je ook geen pak mix voor te hebben.
Bij recepten staat ook een filmpje voor MBC.

Gr. en suc6
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

suikerbakkerspoeder is niet fijner dan poedersuiker, er zit een ander anti-klontermiddel in dan bij poedersuiker in zit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

je koopt het bij bijv:

cook & Co
Pipoos
Makro

anderen taartshops

7

Voordat ik de MBC gebruikte maakte ik ook altijd de 1:1 maar deed dit altijd gewoon met een bus poedersuiker uit de supermarkt. Wel goed zeven. Met de 1:1 smeerde ik alleen maar af, en met de mix vul ik de taart (wil geen smeltende taart  ;) ) Nu gebruik ik dus de MBC. Veel fijner om mee af te smeren en lekkerder dan de 1:1, al vind ik deze juist weer niet lekker als vulling....