1

Onderwerp: Dulche de leche meebakken cupcakes?

Hoihoi,

Ik heb iets bedacht dat ik wil proberen maar ik weet niet of het goed gaat... misschien weten jullie het? Via de zoekfunctie kan ik niks vinden?

Kan ik bij het bakken van cupcakes voordat ze de oven in gaan een schep dulche de leche in het beslag doen? En ze daarna bakken? Of wordt dat een verbrand prutje op deze manier?

Vind t zonde om een heel blik cakejes weg te gooien vandaar dat ik eerst vraag voor probeer ;)

Thanks!

2

Re: Dulche de leche meebakken cupcakes?

dat vind ik ook wel een interessante...lees even mee :D

3

hmmm..... misschien moet je het dan korter koken voor je het in de cc´s doet. Maar het lijkt me erg lekker en ik weet er ook helemaal niks vanaf ;) dus ik lees ook met je mee O-)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik heb het al gekookt en afgekoeld en al in de koelkast staan en wilde het opmaken. En het lijkt me lekker, maar ik ben dus inderdaad bang dat het misschien een beetje te hard gaat?

5 Laatst bewerkt door Mirjam5 (01-11-2011 09:36)

Nou ja, bak cc'tjes, doe bij 1 een scheppie ddl erin. Kijk of dat goed gaat, vries de rest van de ccs desnoods in voor een andere keer. En als ie naar meer smaakt maak je er meer :+ (En post het dan hier, want dan ga ik ze ook maken :Y  :Y  :lol: )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

kun je wel meebakken maar het zakt naar de bodem
heb het ooit gedaan met kleine stukjes fudge
als ze heel klein zijn lukt het anders zakken ze ook naar de bodem omdat dit zwaarder is als je beslag

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

Ik ga het vandeweek doen! (ik denk dat ik het als een swirl door het beslag ga roeren zegmaar, misschien zakt het dan niet naar de bodem!

Ik laat jullie uiteraard weten of het gelukt is!

8

misschien een idee, om het gewoon door het beslag te mixen?
dan heb je ook niet het probleem dat het als een klont op de bodem terecht komt.
(heb het nooit geprobeerd hoor, maar lijkt me misschien wel een goed idee)

9

Ik heb 't gedaan! En ik had me inderdaad ook bedacht dat ik het beter door het beslag kon mixen. Ik heb gewoon cakemix van c1000 gebruikt en en de dulche de peche er door gemixt (lekker half potje) en het resultaat is echt suuuuuperlekker. Had helaas de bakjes te vol gedaan waardoor ze eruit zien als uitgebarsten vulkaantjes en dus niet fotowaardig zijn.. maar de smaak is echt heerlijk! Zeker een aanrader!