Onderwerp: Suikerbakkerspoeder help!
Hoi hoi
Ik heb vanmorgen i.p.v. poedersuiker suikerbakkerspoeder gebruikt om botercreme te maken en nu is mijn botercreme veel dunner dan normaal...hoe kan dit en moet ik het nu opnieuw maken?? help!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Suikerbakkerspoeder help!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi
Ik heb vanmorgen i.p.v. poedersuiker suikerbakkerspoeder gebruikt om botercreme te maken en nu is mijn botercreme veel dunner dan normaal...hoe kan dit en moet ik het nu opnieuw maken?? help!!
Dat kan daar niet door komen. Ik denk dat je misschien andere boter hebt gebruikt. Of een ander recept?
ben je gek dat maakt nix uit, je hoeft echt niet op nieuw te beginnen hoor, gewoon wat boter er bij doen idd meestal komt het dan wel goed. of even in de koelkast zetten
volgens mij is het zo dat suikerbakkerspoeder een anti klonterings middel er in hebt zitten en dat dat makkelijker werkt en dat zo goed als het enige verschil is
ik dacht eigenlijk dat sbp zonder antiklontermiddel is en poedersuiker met
de ene is met glucose en de andere met zetmeel dacht ik, maar welke het nou ook weer was........
Iig maakt het wat verwerking betreft geen verschil. Ik gebruik alleen voor bv ri geen gewone poedersuiker vanwege de mogelijke klontjes.
Ik heb nu voor het eerst bc met suikerbakkerspoeder gebruikt en heb nu wel klonten en met poedersuiker had ik dat nooit maar aangezien de poedersuiker 2x zo duur is geworden wilde ik nu suikerbakkers poeder gebruiken ( pff wat een lang woord eigenlijk ).
Maakt het kwa smaak nog wat uit trouwens??
Ik bedoelde trouwens dat ie zonder de boter dunner was, heb 'm nu bij de boter in de mixer zitten en het is nu wel een stuk steviger, bedankt voor de reacties
goed zeven....
nou beter, ik weet verder ook het verschil niet echt. heb altijd suikerbakkerspoeder omdat dat in 5 kg te krijgen is. ik maak meestal toch me botercreme op basis van eiwit en gewone suiker.
succes verder
Oh... De aangemaakte botercreme-mix was dunner... Nu snap ik hem...
Nee, maakt inderdaad niets uit, poedersuiker of suikerbakkerspoeder. Ik gebruik het allebei, maar net wat ik nog heb staan. Voor kleine beetje vaak gewoon poedersuiker omdat ik dan geen zin heb die grote 5-kilo-zak uit het bovenste achterste keukenkastje te sleuren...
Bij mij is het mix-water-suikermengsel ook niet altijd even stevig. Geen idee waar dat door komt (misschien een deel ook de temperatuur?) maar de uiteindelijke botercreme is altijd wel hetzelfde.
Bedankt voor de snelle reakties. Alles is goed gegaan en de taartjes staan gevuld en afgesmeerd in de koelkast
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Suikerbakkerspoeder help!