1

Onderwerp: Fondant taai

Hoi allemaal!
Ik maak graag taarten en thuis vinden ze het natuurlijk heerlijk om ze te proeven  :D  maar mijn vader zgt vaak dat hij het fondant taai vindt.. Ligt dit misschien aan het kneden ervan, het merk fondant of vindt mijn vader fondant het gewoon niet lekker? Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?

Groetjes

2 Laatst bewerkt door danielle (31-10-2011 21:08)

Re: Fondant taai

Er zijn meer mensen die fondant niet lekker vinden, nu zijn er wel verschillen tussen de merken dus dat zou je uit moeten proberen wat hij wel lekker vindt.
Ikzelf hou ook niet zo van fondant en bekleed al mijn taarten met marsepein en de decoraties die moeten staan met fondant.

Ik droom zelfs over taart!

3

Misschien handig als je vertelt welke fondant je gebruikt, en of de taart uit de koeling komt.........

4

Hier hetzelfde ... manlief vond het gummie . Dus inderdaad verschillende merken geprobeert. Ik gebruik nu pettinice.

Dat is veel lekkerder en soepeler in gebruik dan funcakes.
Maar daarin verschillen weer anderen  van mening want anderen vinden pettinice daardoor meer plakken aan je handen.

Ik zweer bij mijn pettinice. ik heb ook verschillende merken en soorten marsepein geprobeert, dat smaakt inderdaad erg lekker en op verzoek maak ik dat ook. Maar fondant kleurt en werkt volgens mij veel fijner.  Marsepein hard niet goed uit en kleurt minder helder omdat de basis al wat geler is.

Goed ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Zonder taart geen feest!

Okee bedankt voor de tips en reacties allemaal!
Ik gebruik zelf funcakes fondant en zet de taart meestal niet in de koelkast, omdat ik vullingen gebruik die ook buiten de koelkast kunnen. Ik zal pettinice is proberen, ben wel benieuwd of mijn vader dat daadwerkelijk lekkerder vindt! Bedankt!

6

Dat 'taaie' heeft bijna elk fondant nadat het een tijdje om de taart zit.. het droogt namelijk op.. dus een hard laagje aan de buitenkant en wat taaier binnen in.. Funcakes is nog wel degene die het minste uithard.. Pettinice wordt juist veel harder (en taaier) Als je echt voor lekkerder wilt gaan zou ik Satin Ice eens proberen.  :Y  Dat is qua smaak romiger, en komt ook minder zoet over..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!