1

Onderwerp: Speculaasmuffins met amandelspijs?

Ik loop al weken, als het dan niet maanden is, met het idee om met Sinterklaasavond speculaasmuffins te hebben met amandelspijs erin. Wij hebben altijd van die dikke plakken gevulde speculaas maar aangezien ik nu van de bak ben vind ik het wel leuk om muffins te maken.

Nou vroeg ik me af, zou je de muffins voor het bakken al kunnen vullen met de amandelspijs? Ik wil ze verder namelijk niet decoreren en als ik dan aan de slag moet met de appelboor vind ik dat er niet zo leuk uitzien.

Als iemand nog een lekker recept heeft voor speculaasmuffins houd ik me overigens ook aanbevolen!

Alvast bedankt :D

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

Re: Speculaasmuffins met amandelspijs?

Als je de amandelspijs voor het bakken in de cakejes stopt heb je kans dat deze naar de bodem zakt en daar vast blijft zitten aan het vormpje. Daarom kan je de spijs beter raspen en door het deeg heen mengen. we hebben een recept met marsepein op onze site staan http://www.vrouwtjedeeg.nl/howtoamandelcake.  Je kan natuurlijk ook nog speculaaskruiden toevoegen aan het deeg.
succes

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

3

Ik heb vorig jaar gewoon wat speculaaskruiden en verkruimeld amandelspijs door cupcakebeslag heen geroerd, en ze waren heerlijk. :9  Dus gewoon proberen, maar niet een dikke plak spijs erin stoppen.

Groetjes Sanne

ja, dat heb ik vorig jaar ook gedaan, gewoon door het deeg mixen. enige nadeel is dat je geen hap spijs proeft in 1x, maar je proeft het wel degelijk in je cakeje. heerlijk hoor!

I never met a calorie I didn't like....

5

ik heb ze wel al meerdere keren gemaakt met een stuk spijs erin en nooit problemen gehad dat het helemaal gezakt was.
Gewoon papiertjes helemaal vullen en dan als laatst spijs erin duwen tot je em niet meer ziet (kun je makkelijk met de achterkant van bijv. een lepel doen)
Succes!

Ik heb ze een keertje gemaakt... zie mijn website.
Daar staat een hele beschrijving op.

Simpelweg.. gewoon dr. oetker muffinmix met heel veel koek/speculaaskruiden erbij.

Cupcakecases vullen.

Dan balletjes spijs draaien en erbovenop leggen. met wat amandel schaafsel.
Dan in de oven... het zakte helemaal niet. :thumb:  kan even geen foto plaatsen maar op mijn website staat hij bij gebak en dan cupcakes.

Groetjes,
Bianca

volgens mij heb ik ook ergens een recept. ga zo even zoeken

Bianca`s bakseltjes schreef:

Simpelweg.. gewoon dr. oetker muffinmix met heel veel koek/speculaaskruiden erbij.

Cupcakecases vullen.

Dan in de oven... het zakte helemaal niet. :thumb:  kan even geen foto plaatsen maar op mijn website staat hij bij gebak en dan cupcakes.

:thumb: dat ga ik dan ook een keer proberen!

I never met a calorie I didn't like....

gevonden  :D
door je beslag 2 theelepels speculaaskruiden en 150 gr in kleine stukjes gesneden amandelspijs door het beslag scheppen  :9

taartenprinsesje schreef:
Bianca`s bakseltjes schreef:

Cupcakecases vullen.

:thumb: dat ga ik dan ook een keer proberen!

Moet je doen, werkt perfect. en is heerlijk.

Groetjes,
Bianca