1

Onderwerp: creme kleur mengen

hallo allemaal,

Ik heb een vraag, heb al via de zoekmachine gezocht maar niets gevonden.

Ik wil een stapeltaart maken voor een jubileum. nu wil ik het bekleden met cremekleurig marsepein. hoe krijg ik dit? dacht misschien blanke marsepein en wit mengen.
maar ik wil er ook een lussenstrik op maken van dezelfde kleur. hoe kleur ik fondant dan dezelfde kleur? of kan dit ook van marsepein?

alvast bedankt

2

Re: creme kleur mengen

Ik weet niet hoe het zit met marsepein. Maar voor fondant gebruik ik de ivoor kleurstof.

En een strik maken van marsepein zal meilijk worden. Marsepein hard niet echt uit, maar misschien zijn er mensen waar het wel gelukt is.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

dank je wel.

ik dacht al dat het niet zou lukken met marsepein. maar ik ben dan bang dat je kleurverschil krijgt. ik heb nog nooit met kleurstof gewerkt, dus ben er een beetje angstig voor  :o

4

Werken met kleurstof is niet eng hoor. Zolang je het maar met hele kleine beetjes tegelijk (met een sate prikker) toevoegd kan het nooi heel erg fout gaan. En zelfs als de kleur te ver door gaat kan je dat weer herstellen door meer wit (kleurloos) er weer bij te mengen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

je hebt van dat uitharding spul voor marsepein misschien een idee.

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

6

sabbie27 schreef:

Ben wel benieuwd naar wat je hiermee bedoelt...........

7

Als je fondant (wit) mengt met blanke marspein en evt een spray (pearl?) erover doet............is dat dan niet de kleur die je wilt bereiken?

8

en word fondant met marsepein wel hard ( met tylose) ?
vandaag maar eens het een en ander proberen

9

Karin09 schreef:
sabbie27 schreef:

tylose heet het ga vanavond het mengen met marsepein heb het net binnen gehad.

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

10

sabbie27 schreef:
Karin09 schreef:
sabbie27 schreef:

Het heeft geen zin om Tylose door marsepein te mengen....dat werkt niet. Marsepein hardt niet uit, ook niet met tylose. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

11

Annelies schreef:
sabbie27 schreef:
Karin09 schreef:

Het heeft geen zin om Tylose door marsepein te mengen....dat werkt niet. Marsepein hardt niet uit, ook niet met tylose. ;)

echt niet! is er dan wel een manier om marsepein hard te maken?

12

Heel lang wachten..........dan wordt marsepein ook wel hard........

Misschien even de zoekfunctie erop loslaten? Er hebben hier toch echt wel topics over gestaan........en ook strikken gemaakt van alleen marsepein: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132723 bijvoorbeeld

13

Karin09 schreef:

Heel lang wachten..........dan wordt marsepein ook wel hard.........

:think:  Ik heb hier een stuk staan dat ik drie jaar geleden heb gemaakt en dat gedeeltelijk van marsepein is. Dat marsepein is helemaal glazig geworden, een beetje uitgezakt en ontzettend plakkerig...... :s

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."