1 Laatst bewerkt door Flowertje (30-10-2011 12:11)

Onderwerp: HELP! Puzzelplaatje

Wie kan me snel helpen?  :o
Ik heb vanmorgen een puzzelplaatje gemaakt en wil 'm bewaren tot volgend weekend.
Hoe bewaar je deze?
Zonder bescherming op een insteekhoesje in de diepvries leggen?
Dat heb ik namelijk gedaan...

Wie o wie geeft me DE TIP!

2

Re: HELP! Puzzelplaatje

Waarom in de vriezer?
Puzzelplaatjes van fondant of marsepein kun je ook bewaren in een vershoudbakje buiten de vriezer of koelkast.

In de vriezer heb je grotere kans dat hij breekt.

..*Heerlijk aan het bakken*..

3

inderdaad gewoon in een lucht dicht bakje, kan je superlang bewaren hoor.

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

4

Bedankt! Dan haal ik het plaatje nu meteen weer uit de vriezer. Dom.... :s

5

Moet ik 'm zeker eerst even laten ontdooien in de koelkast voordat ik 'm in een bakje leg?

6

Als het plaatje te groot is voor een bakje, doe ik er nog een mapje omheen zodat het plaatje bedekt is.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

7

Ik stop de puzzelplaatje meestal wel in de vriezer, huishoudfolie over het plastic mapje en dan plat in de vriezer. Evt op een kunststof snijplank.

Als het plaatje op de puzzel moet laat ie makkelijk los van het plastic omdat ie al hard is en omdat ie iets dooit hecht ie ook makkelijk aan de taart.

Bij mij braken alleen puzzels van fondant wel eens, omdat die stukjes minder goed aan elkaar hechten dan marsepein. Als het breekt gewoon heel rustig de stukjes weer aan elkaar leggen op de taart.

~ Never waste a good crisis... ~

8

Flowertje schreef:

Bedankt! Dan haal ik het plaatje nu meteen weer uit de vriezer. Dom.... :s

Niks dom, ik heb zo'n pizzalaatje en daar leg ik altijd puzzelplaatjes in. Ligt er veilig en ik steek ze in een keer van de sheet op de taart. Ik werk wel met marsepein, dus breken doet het niet.

9

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb na de eerdere berichtjes het plaatje weer uit de vriezer gehaald en in een bakje met deksel gedaan. Een uur voordat ik het plaatje ga gebruiken, leg ik het wel weer even in de vriezer, zodat ik 'm makkelijk op de taart kan schuiven.  :)