1

Onderwerp: smaak aan botercreme (ook geschikt voor toef op cupcake?)

Ik ga voor m'n kleine meid haar 3e verjaardag een taart bakken. Nu wil ik botercreme gaan maken om af te smeren.
De vulling wordt citroen bavarois met zwitsere room, heerlijk bij de zoete smaak van fondant... :P
Nu heb ik vaker taarten gebakken, maar vond de botercreme niet zo denderend smaken (bewaar taart toch in de koelkast, misschien vandaar.)
Ik gebruik het recept die links op deze pagina te vinden valt (200 gr. roomboter+ 200gr. poedersuiker).
Is het mogelijk om met bijv. vanille pudding een smaak toe te voegen? Zo ja, met welke hoeveelheden ongeveer?
En is 't lekker om botercreme te gebruiken voor op de cupcake? Of kan ik beter daar mousse/room voor maken?

Alvast bedankt!

Liefs Hanneke

2

Re: smaak aan botercreme (ook geschikt voor toef op cupcake?)

Ik zou eens bij de smaakjes van patidess kijken................heerlijk door je botercreme  :thumb:

3

Van toeven heb ik geen verstand..............misschien dat je daarover via de zoekfunctie meer info kan vinden?

4

via de zoekfunctie kom ik veel tegen, maar net niet wat ik zoek. Ik moet eigenlijk de smaak z.g.a. nu hebben. Ik wil vanavond de taart al decoreren. (ik ben de "altijd-vanalles-op-het-laatste-moment" type :+ )

5

Als je een vanille smaak aan je bc wil, kun er er ook vanille essence van dr. oetker doorheen doen, dit lijkt me wat geschikter als vanillepudding!
Inderdaad de smaakjes van patidess zijn hier heel geschikt voor!
Voor het spuiten van toeven is 1:1 botercreme niet lekker, daar kun je beter de botercreme van de mix of meringue botercreme voor gebruiken, ook evt. met een smaakje eraan toegevoegd!