Onderwerp: Vintage taart met kant, met de pioenroos van gastworkshop chantelle.
Dochterlief is 21 jaar geworden. Ik wilde graag eens een taart maken met kant. Zoals Tess en Nadine ook vaak gebruiken. Mijn dochter wilde wel een taart die ik nog nooit had gemaakt, en met de brochemold van Karen Davies.
Een aantal weken terug een workshop pioenroos gedaan bij Chantelle via het bonte taartje. Dus die wilde ik ook graag gebruiken als topper.
Alles doorgenomen met haar, totdat vrijdag de nieuwe mjam in de bus viel. En daar stond kwebbel haar taart, en het stencillen vind ze ook zo leuk. Maar omdat aan de zijkanten te gebruiken met het kant vond ik niet zo leuk. Dus maar 2 versies van taarten gemaakt. Eerst met de pioenroos er boven op. Foto's gemaakt. En toen ook nog maar stencillen toegepast op de bovenkant dat vond ik dan wel weer mooi.
En ook daar weer foto's van gemaakt.
Genoeg gepraat hier de foto's.
Hier met de pioenroos, zoals ik hem mooi vond.
Nog een detailfoto

Nog een detailfoto
Hier de versie die mijn dochter leuker vond.
En nog een detailfoto van stencillen.

dat maakt van de taart een knaller. mag ik vragen met welke kleur je het stencil gedust hebt? ik vind namelijk dat het niet zo duidelijk naar voren komt en misschien dat het daardoor een beetje wegvalt zo boven op de taart. van wat ik zo kan zien is het wel heel netjes gedaan, maar de kleur valt een beetje weg helaas. wat ik altijd doe is een willekeurige zilver mengen met sparkle van squires kitchen. (dit op zarte fondant geeft een beetje donker zilver, het wat antiekere ouderenzilver.....) het stencil op de fondant leggen. dit met een roller aanrollen en dan heel lichtjes pas insmeren met de crisco zo heb je meer pakkracht van de dustpoeder. de poeder breng ik altijd aan met zo'n kwast met reservoir waar dus dat mengsel in zit. ook kunt je een mooie lichtzilver effect krijgen wanneer je alleen met parelmoer en sparkle dust...