1

Onderwerp: wat gebruik ik als bekleding?

Ik wil binnenkort een taart bakken voor mijn zoon zijn verjaardag. Ik heb een bakvorm van een traktor, en ik wil de bovenkant (met relief) een kleurtje geven. Hoe doe ik dat best?

Met glazuur? maar met welk? Waterglazuur of botergazuur? Wat is het best kleurbaar/hanteerbaar?
Of toch met fondant? Dat heb ik vorig jaar gedaan op een rechthoekige biscuit, maar het probleem is nu dat ik geen "malletje" heb om de stukjes uit te snijden van een tekening of zo...

alle advies is welkom!
fifijr

2

Re: wat gebruik ik als bekleding?

je kan het met fondant doen, dun uitrollen en dan met een balletje fondant goed smootheren zodat het relief zichtbaar wordt.
Je kan ook royal icing maken , daarmee lijntjes maken  en dan opvullen met vloeibare icing.
Of botercreme maken en dat kleuren.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Er bestaat ook vloeibaar fondant, daarmee kun je denk ik de bovenkant van de tracktor overgieten.
Ik zou wel even een proef taartje maken om het te testen. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

4

Hey,

Dank voor de tips alvast! Dat van de probeertaart ga ik alvast zeker in de praktijk brengen...

Ik twijfel alleen een beetje aan de botercréme... Is die vloeibaar genoeg om een gladde bovenlaag te creëren, en lopen de verschillende kleuren dan niet door mekaar? bvb als ik een rode traktor maak met een blauw raam?

Dat van de lijntjes Royal Icing en dan opvullen lijkt me redelijk veel werk, maar geeft waarschijnlijk het mooiste resultaat...

wat denken jullie?