Onderwerp: Lief klein konijntje....
Sem werd twee jaar en dat werd gevierd in Nijntje-style!
Het hele huis was versierd met Nijntje slingers...daar hoort natuurlijk een Nijntje taart bij.
Het was wel spannend: de moeder van Sem had vorig jaar een taart besteld bij een patisserie (Mercuur) en was totaal niet tevreden over de uitwerking. Flinke uitdaging dus nu wel naar tevredenheid te werken....en ook wel eervol dat ze mij hiervoor vroeg (en dus vertrouwde).
Het is een enorme chocoladetaart. Bij het bakken van de eerste taart (30 bij 30 cm) bleek de taart voor geen meter te rijzen. Dus zijn het twee platgebakken taarten op elkaar, om toch de gewenste hoogte te krijgen. Gevuld met slagroom en zomervruchten.
Daarnaast had ik ook wat melkvrije muffins gebakken, aangezien Sem zelf een koemelkallergie heeft.
De aflevering was een succes, Sem was helemaal blij en noemde alle figuurtjes die op de taart stonden (op de achterkant ook nog Knorretje en Nijntje).
Op de smaaktest moet ik tergend lang wachten. De taart was om 13.30 uur gebracht en pas om 23.30 uur gingen de laatste gasten bij de verjaardag weg...dus toen pas een mail dat de taart en muffins erg lekker waren!! Fijn...een tevreden (en zeer kritische) klant