Onderwerp: taart gemaakt alleen de bovenkant is helemaal bobbelig
Wie kan mij vertellen waarom mijn taart niet mooi recht aan de bovenkant is?? hij bobbelt helemaal?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart gemaakt alleen de bovenkant is helemaal bobbelig
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie kan mij vertellen waarom mijn taart niet mooi recht aan de bovenkant is?? hij bobbelt helemaal?
ben je er met een smoother overheen gegaan toen je de marsepein/fondant bovenop de taart hebt gelegd?
ben je er met een smoother overheen gegaan toen je de marsepein/fondant bovenop de taart hebt gelegd?
Hij komt net uit de oven ik heb er nog niks mee gedaan.
Dan is dat de onderkant. Je moet de taart omkeren, de kant die in de bakpan zit is de bovenkant.
Dat is bij mij ook, mijn bovenkant staat helemaal bol.
Maar als ik de onderkant dan gebruik als bovenkant, dan staat de taart toch niet helemaal plat op het aanrecht, dan zit er toch nog een stukje tussen de bolling en de rand van de taart wat het aanrecht niet raakt?
Ja ik weet zo goed hoe ik uit moet leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.
De bolling afsnijden kan ook helpen...
Of die randjes opvullen met marsepein/fondant...........
Proberen op lagere temperatuur te bakken kan ook helpen, dan kan de zijkant gelijk met het midden rijzen....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart gemaakt alleen de bovenkant is helemaal bobbelig