1

Onderwerp: HELP alstublieft....

Oh het is echt vreselijk.
Ik moet vanavond bloemen op mijn opdrachttaart maken en deze heb ik netjes klaarliggen. Afgelopen woensdag uitgestoken en gister 2,5 uur in de oven gehad op 50 graden. De marsepein is netjes uitgehard......tot vanmorgen, helemaal slap weer. En het moeten opstaande bloemen zijn!!!!!
Net rolfondant gekleurd, tylose erdoorheen, uurtje wachtten en dan gaan uitsteken maar zijn deze bloemen dan vanavond hard???
En ik baal vreselijk want bij de marsepein werd het paars en bij de fondant neigt het naar blauw.
Oh ik ben er echt ziek van: HELP!!!

Groetjes Angelique

2

Re: HELP alstublieft....

Van marsepein in de oven heb ik nog níet gehoord.....

Daarentegen, als ik fondant met tylose inderdaad een half uurtje op 50 graden in de oven zet..... is het, als het er nét uitkomt, zacht door de warmte van de oven. Laten liggen(!!), niet aankomen(!!), dan zou het na afkoelen goed hard moeten zijn....

Succes!

3

komt goed, nu tylose er door heen, bloemen maken, in vormpje laten en dan is het vanavond droog! ik gebruik nooit de oven.

4

Inderdaad...marsepein is heel erg lastig om hard te laten worden. Het hoeft maar even wat vochtiger te zijn en ze zakken zo weer in. Ik gebruik voor dat soort dingen alleen nog maar fondant of gumpaste  :Y

5

Marsepein harden in de oven doe ik ook wel maar het is nu gewoon te vochtig.

Gewoon je bloemen maken, in de oven, paar minuten in de koeling alsware laat je ze schrikken en ze zijn keihard.

Hier tenminste wel.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

jolanda71 schreef:

Marsepein harden in de oven doe ik ook wel maar het is nu gewoon te vochtig.

Gewoon je bloemen maken, in de oven, paar minuten in de koeling alsware laat je ze schrikken en ze zijn keihard.

Hier tenminste wel.

Hallo Jolanda,

en doe jij het dan ook 1/2 uurtje op 50 graden met de ovendeur op een kier in de oven??
Graag je reactie.
Alvast bedankt, Angelique

7 Laatst bewerkt door liek 27 A (30-10-2011 17:41)

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Het is gelukt!!
Ik ben zo blij. Fondant met tylose 1/2 uur in de oven op 50 graden, af laten koelen in de koelkast en tada.
Dit is de link naar het eindresultaat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126813580

Groetjes Angelique

8

liek 27 A schreef:

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Het is gelukt!!
Ik ben zo blij. Fondant met tylose 1/2 uur in de oven op 50 graden, af laten koelen in de koelkast en tada.
Dit is de link naar het eindresultaat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126813580

Groetjes Angelique

Leuke taart  :thumb: . Maarre.....af laten koelen in de koelkast? Dan worden ze toch weer (te) vochtig. Ik maak mijn decoraties meestal een week van te voren en doe ze nooit in de oven..

ik doe NOOIT iets in de oven om hard te laten worden.. :o  fondant (bakels) met tylose is hier binnen een uurtje kneiterhard.. net een steen..