1

Onderwerp: SPOEDJE! Royal Icing maken

Hoi,

ff een spoedje (en nu maar hopen dat het in het goede topic staat ;-))

Ik wil royal icing maken, volgens het recept hier op het forum (eiwitpoeder met water en poedersuiker). Moet ik dit in m'n Kenny met de ballongarde doen of met de K-klopper?

Alvast bedankt!

groetjes,
Sandra

2

Re: SPOEDJE! Royal Icing maken

Zeker weten met de K-klopper!!!Als je de ballongarde gaat gebruiken, heb je grote kans dat deze het niet overleefd!!!

3

Siep schreef:

Zeker weten met de K-klopper!!!Als je de ballongarde gaat gebruiken, heb je grote kans dat deze het niet overleefd!!!

Dank je Siep, voor je snelle antwoord!!! Ik ga op zeker de K-klopper gebruiken, want ik ben veel te blij met m'n Kennie ;-)

4

pooh76 schreef:
Siep schreef:

Dank je Siep, voor je snelle antwoord!!! Ik ga op zeker de K-klopper gebruiken, want ik ben veel te blij met m'n Kennie ;-)

Hahahaaha, die van mij heeft ook een ereplekje en ik zou niet zonder kunnen!!!

5

Ik doe het wel met de ballongarde. Als je hele stijve icing gaat maken gaat die inderdaad kapot (heb ook al een nieuwe garde hierdoor, was gelukkig wel gratis). Krijg je het eiwit stijf genoeg geklopt met de K?

6

kristien schreef:

Ik doe het wel met de ballongarde. Als je hele stijve icing gaat maken gaat die inderdaad kapot (heb ook al een nieuwe garde hierdoor, was gelukkig wel gratis). Krijg je het eiwit stijf genoeg geklopt met de K?

Bij Royal Icing hoeft de icing niet stijf geklopt te worden.. Dit zal je ook met de K-klopper nooit lukken. Ook met minder stijve consistentie.

Je zult zien dat je op een punt komt dat je mixer even gaat 'dansen' op dat moment komt er heel veel kracht op je mixer te staan en dat wil je zeker niet op je ballongarde hebben..

Royal icing dus nooit met de ballongarde!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Hey ladies,

bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het met de K-klopper gemaakt en dat ging prima! (het recept met eiwitpoeder gebruikt, dat een uur laten rusten en toen de poedersuiker er in de Kennie doorheen geklopt)

M'n lussenstrik zit nu helemaal stevig in elkaar  :D  (dit kuiken had namelijk decoratie-icing gebruikt de eerste keer dat ze 'm in elkaar zette.....dat werkt niet  :rolleyes: )

En wat ik over had staat in de koelkast in een tupperwarebakje voor de volgende strik die ik de komende week (of week erna) nog moet maken.

groetjes,
Sandra

Dit is al een ouder bericht, maar ik was op zoek naar de soort suiker voor de Royal Icing. Lees ik hier over de kloppers.. en ik maar niet begrijpen hoe een ballon klopper de eiwit stuk kan kloppen.

Ik heb het verschillende keren gelezen, maar door een andere vraag ergens op dit forum begreep ik dat de klopper stuk gaat door de eiwitten ipv andersom... :grr:  :grr:

Ik blijf leren hier :lol:  :lol:

niet door de eiwitten, maar door de royal icing klop je je garde kapot. De klopper gaat er niet van kapot.

Als je meringuepoeder gebruikt om de eiwit te maken, dan moet je sowieso suikerbakkerspoeder gebruiker, bij het gebruik van eiwitpoeder kan je ook poedersuiker gebruiken. Dat heeft te maken met het antiklontermiddel wat weer reageert op een stofje in de meringuepoeder.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ja, dat begrijp ik, ik maak Royal Icing met eiwitten en poedersuiker, dan gebruik ik een oude handmixer. Maar ik had het verkeerd gelezen, dacht echt dat de klopper de Icing stuk klopte ipv andersom :D