Onderwerp: Help! Mijn aller eerste bruidstaart!
Vandaag moest ik even naar Sugarlicious in Amsterdam voor wat spulletjes. vaders ging gezellig mee. Hij wou ook wel even mee kijken in de winkel
Na mijn spulletjes gekocht te hebben zegt hij, is het geen idee om een taartje te geven aan vrienden van ons voor hun bruiloft?
Nou opzich leuk idee, maar ze trouwen al 11-11-11 en ik ging er vanuit dat ze al taart hadden besteld. En ik heb nog maar een paar taartjes gemaakt, afgelopen onderdag mn eerste stapeltaart. Maar een klein taartje, wil ik me wel aan wagen.
Onverwachts belt mn vader die vrienden op en vraagt of ze al taart hebben besteld. Nee ze doen niet aan taart. (zijn al eerder getrouwd geweest, hebben kinderen uit vorig huwelijk, 6 stuks in totaal en wilden denk ik met dit huwelijk de kosten een beetje drukken) De vraag aan hun of ze het leuk vonden of ik een taartje zou maken. Hardstikke leuk, lief etc....Voor 60 personen graag....Prima zegt mijn vader en hangt op...
*Slik*....
En nu, nu betekend het dat ik over 2 weken een bruidstaart voor 60 personen klaar moet hebben. Zoooooo vreselijk eng....Maar ik ga de uitdaging wel aan.
Maar zou wel wat hulp, tips, adviezen etc van hun kunnen gebruiken.
Dus mijn vraag:
Het wordt een taart voor 60 personen. Nu heb ik alleen de ronde bakblikken 25-20-15. Nu was mijn idee om dan 2 stapeltaarten te maken met al die maten.
Nu zoek ik een vulling die bij iedereen in de smaak valt en niet in de koeling hoeft. (mijn koelkast is helaas niet zo groot) maar wel geschikt is voor een bruidstaart.
Met het stapelen heb ik afgelopen donderdag gewoon met een taartkartonnetje er tussen gedaan. Wat is verstandig als het een 3 laags wordt om er tussen te stoppen en hoeveel douwels zou ik moeten gaan kopen?
Nog meer tips en adviezen waar ik aan moet denken?
Ik krijg al helemaal de zenuwen....Maar vind het ook oh zo spannend