1

Onderwerp: bischuit te laag

Hooii , ik zit al een tijdje op deze site.
Ik wilde wel eens een taart bakken met marsepein enzo dus ik maakte het  basisbiscuit . maar het biscuit was veel te laag!
het was echt 2,5 centimeter, en hij was zo hard dat je er iemand mee in de hersens kon gooien :|
de 2e x dat ik het biscuit maakte gebeurde precies het zelfde ..
wat doe ik fout?? :nooo

2

Re: bischuit te laag

Heb je lang genoeg gemixt? Dat moet echt wel tien minuten tot een kwartier, om er genoeg lucht in te krijgen!

3

in het begin moet ik de eieren enzo op een kom heet water zetten  er a
dan klop ik het altijd met de hand.
is dit goed ? ik klop het nooit zo lang maar als ik de  mix in de bakvorm gooi is het ook al super super laag..

4

Je moet echt langer kloppen en eigenlijk ook het liefst met een mixer. Er moet nl veel lucht in je beslag komen. Zonder dat krijg je nooit een hoog kapsel.

Je biscuit kapsel is eigenlijk meer gebakken lucht dan beslag :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Romeex...biscuit bakken vergt wat oefening. Kijk eens bij de zoekfunctie dan kom je heeeel veel topics tegen over het bakken van biscuit en ook veel tips  :Y
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1850999316

6

Met een Kitchen Aid  mix je het al 8 tot 10 minuten op de hoogste stand, daar kun je met de hand niet tegenop. met een handmixer moet je ook echt er ruim de tijd voor nemen, het moet een dik mengsel worden uiteindelijk, waarvan de pieken nauwelijks omvallen.