1

Onderwerp: Slagroomtaart maken, hoe?

M'n moeder heeft me gevraagd een taart te maken voor de verjaardag van m'n vader.

Nu wou ik een slagroomtaart gaan maken, en eigenlijk lijkt het me best simpel.
Maar hoe moet ik deze nou precies maken?

Kapsel maken.
Doorsnijden en dan onderste helft met bv jam.
Daarna bovenste laag met slagroom (of is banketbakkersroom ook lekker?)

Hoe zorg ik dat het er niet uitloopt?
Wat moet ik op de randen smeren, iets anders dan botercreme als het even kan.

Amandelschaafsel kort even aanbakken en dit op de zijkant smeren.
Slagroomtoefjes maken, en evt versieren met druiven, ananas etc.

Klopt dit, ben ik wat vergeten, hebben jullie nog andere tips?

Re: Slagroomtaart maken, hoe?

Hoi,

Je kunt ook heel goed slagroom mixen met banketbakkersroom en dat als vulling gebruiken. Vind je botercrème niet lekker dat je dat niet als rand wilt afsmeren en welke botercrème gebruik je?
De botercrememix is net iets lekkerder als gewoon boter met suiker gebruiken. De botercrememix is luchtiger.
Bovenste laag kun je ook met jam insmeren, daarna vulling er op doen.
Kapsel 2x doorsnijden, dus 3 lagen maakt je taart luchtiger.

3

Ik heb nog een kg-zak gele room (bakkers maatje) liggen en nog 1 klein zakje banketbakkersroom van Dr Oetker.

Moet ik dan gewoon de room maken met water (zoals op de verpakking) en dit dan mixen met de opgeklopte slagroom?

De botercreme is altijd zo machtig en vinden de meesten niet lekker. Ik heb botercreme van funcakes.

Wel heb ik nog een tube Wilton white icing liggen, zou dit ook geschikt kunnen zijn?

Het is inderdaad de bedoeling om de taart 2x door te snijden.

4

ik zou m wel decoreren met blik ananas als je ananas wil gebruiken, dit ivm de zuurte van de ananas en het teruglopen van je slagroom... ik zou er ook geen kiwi opdoen met dezelfde reden.

en als je m gaat maskeren met slagroom gewoon een dijkje met slagroom maken..

en niet vergeten m in de koelkast te houden he :)

5

Zelf vind ik aangevette slagroom altijd wel erg lekker. Heeft een lekkere volle smaak, en is wat steviger dan gewone slagroom. En als je echt voor slagroomtaart gaat, zou ik niet zoveel fruit gebruiken, alleen iets ter decoratie. Anders is het geen SLAGROOMTAART,  maar een vruchtentaart. Ook lekker, maar geen slagroomtaart.Eventueel een laagje jam, maar hoeft niet. De zijkanten kun je gewoon insmeren met slagroom, wanneer je geen fondant gebruikt, en dan bekleden met amandelschaafsel, chocoladevlokken, hagelslag, nougatine.