1

Onderwerp: hoe springvorm ophogen met bakpapier?

Hoi dames,

Ik heb een springvorm en las een paar dagen terug dat sommigen van jullie deze ophogen met bakpapier, maar hoe doen jullie dit?
Ik heb nu een rondje geknipt op maat van de bodem en een lange strook voor de rand, maar als ik die erin zet wijkt deze af van de rand. Komt dit goed wanneer ik het beslag er in gooi? Of kan ik het beter anders aanpakken?

2

Re: hoe springvorm ophogen met bakpapier?

Als je de rand goed invet kun je het bakpapier er tegen aan 'plakken'.

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

Ah das slim! Super bedankt!

het gaat niet echt makkelijk moet ik zeggen, aan de onderkant vormen zich bobbeltjes waarvan ik hoopte dat ze met het erin doen van de mix wel zouden verdwijnen, maar dat was niet echt het geval helaas....opzoek naar een bakpan dus voor de volgende keer.

5

Die bobbeltjes (luchtbelletjes) wrijf je er zo onder vandaan.
Hou de rand 5 cm langer dan 1x rond en plak de uiteinden over elkaar met een beetje bakspray of boter ertussen. Gaat hier eigenlijk altijd probleemloos.
Je kunt ze eventueel ook aan elkaar nieten.
Bakpapier op de bodem is niet echt nodig als je die goed invet met bakspray of boter en beetje bloem

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Ga je toch voor de bakpan dan even opletten bij het invetten.
Even de rand onderin navegen. Is recent elders ook al in een topic voorbij gekomen.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.