1

Onderwerp: verpleegster+kind boetseren...

Voor iemand die, na 50 jaar (!) verpleegster te zijn,  met pensioen gaat ga ik een taart maken. De dochter wil het liefst een verpleegster geboetseerd met een donker kind (dit omdat ze de laatste jaren in asielzoekerscentra heeft gewerkt en daar de beste jaren heeft gehad).
Ik boetseer niet veel dus weet niet precies hoe ik moet beginnen. Wat zijn eigenlijk de verhoudingen (lijf, armen, hoofd enz) van mensen en kinderen? Ik wil de verpleegster laten zitten (=makkelijker  ;) ) en dan het kindje er staand voor. Ik heb al gegoogled maar niet veel gevonden op het web.

2

Re: verpleegster+kind boetseren...

Niemand?

3

Ik lees met je mee...ik zoek namelijk ook een voorbeeld van een verpleegster...Ik mag nl een taart maken voor mijn zorginstelling.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

4

Voor de verhoudingen, de manier met sjabloon lijkt me wel handig, zie eat-the-evidence.com/tutorials/fondant-figure-modelling-101.

5

Dankjewel!  :thumb:
Handig met zo'n sjabloon. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...... :/

6 Laatst bewerkt door Nokkie (06-11-2011 18:56)

Graag gedaan.

Ik was zelf ook niet op 't idee gekomen om een sjabloon te gebruiken.
Ik dacht meer aan zo'n houten popje die ze vaak met schilderen/tekenen gebruiken.

Ik hoop dat 't werkt met zo'n sjabloon.
Veel succes!