1 Laatst bewerkt door Abigail (28-10-2011 10:48)

Onderwerp: Klaar voor de prullenbak

Morgen word mijn schoonvader 61, dus reden voor een taartje.
Hij is helemaal gek op kermis (hij is de enige persoon in nederland die zelf miniatuur-kermisactracties maakt zonder bouwpaket) en wil na zijn pensioen dan ook iets met de kermis gaan doen.

Dus ik had bedacht om een mooi carroussel te maken. Ik wou een stapeltaartje maken. De eerste laag wou ik heel laag maken, zodat je een idee had met houten planken. En dan daarboven een mooi hoog taartje als carroussel.

Nou alles wat mis kon gaan is misgegaan.
Het lage biscuit mislukte dus moest ik alleen doen.
Ik wou een randje goud dusten (eerste keer) maar dat ziet er niet uit.
De auto en paard wou ik simpel houden maar herken je nu niet.
Het lage biscuit is te hoog, en het hoge biscuit ziet er klein uit.
Ik kon er geen houtnerfen inmaken, dit trok telkens weer recht.
ik kreeg de bruine fondant maar niet bruin genoeg.

Nou hier het eindresultaat, hij mag wel heel lekker zijn om het lelijke een beetje te composeren.

Bovenstelaag gevuld met vlaalfruit aardbei en zelfgemaakte chocomousse.
Onderstelaag gevuld met vlaaifruit kers en zelfgemaakte chocomousse.

Het is btw mijn 8e taart en mijn eerste stapel. Over het stapelen zelf ben ik wel tevreden maar volgende keer kan ik het beter houden bij een simpele bloemetjes taart.

https://lh6.googleusercontent.com/-lhsIEXCdsdI/Tqp5PZrO0lI/AAAAAAAADV8/vSGQ8w3TJiU/s640/IMG_20111028_111736.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-JpB9ZlKSIXY/Tqp4mIHBrKI/AAAAAAAADV0/UU3J3zBrze4/s213/draaimolen.jpg

2

Re: Klaar voor de prullenbak

Het idee is heel leuk! en je schoonvader zal het zeker waarderen! Gewoon door blijven gaan!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Re: Klaar voor de prullenbak

nou ik herken de carrousel zeker hoor!
Dat dusten, het helpt als dat wat je goud wilt dusten al geel is, en dan ook dikker dusten. het helpt als je dat al doet als je lint nog op je werkblad ligt, anders gaat het vlekken.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs