1

Onderwerp: Welk formaat bakvorm?

Hallo allemaal,

Ik wil een taart maken voor ongeveer 20 man, maar heb geen idee welke bakvorm qua formaat geschikt zou zijn. De taart is rechthoekig. Welke afmetingen voor de bakvorm zouden jullie aanraden?

Groetjes,

2

Re: Welk formaat bakvorm?

Aan de linkerkant van je scherm staat "tabellen" , daar staan handige richtlijnen hoeveel stukjes je uit een taart kunt halen.

~ Never waste a good crisis... ~

3

Ik had daar inderdaad ook al gekeken, maar ik kwam er toch niet helemaal uit. De maten die daar worden opgegeven betreffen ronde of vierkante bakvormen en ik ging meer voor de rechthoek (uiteraard kan je dan gewoon even omrekenen en dit heb ik ook gedaan, maar ik had het idee dat het formaat waar ik op uit kwam toch te klein zou zijn).

Ik heb een bakvorm van 20 bij 30 cm, maar het lijkt me toch wel te klein voor 20 man. Ik vroeg me dan ook af of er iemand vanuit zijn/haar ervaring advies zou kunnen geven.

4

ik heb een 29*21 en heb ooit eens ergens gevonden dat die voor 19( :think: raar aantal eigenlijk) stuks telt; dus jouw vorm moet voor 20 doorkunnen :Y
stukjes worden op 5 bij 6cm gerekend geloof ik, dus dat zou 20 stuks zijn :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door djehr (27-10-2011 19:42)

20x30 is qua inhoud vergelijkbaar met een vierkante van 24 cm (iets groter) en daar haal je net geen 20 stukjes uit (25x25 = 21 stukjes). Maar dat is ook een kwestie van iets kleinere stukjes snijden en volgens mij moet het dan geen probleem zijn.

Wat je ook kan doen is je bakvorm met bakpapier verhogen zodat je er meer beslag in kan doen. Dan wordt je taart wat hoger en kun je de stukjes kleiner snijden.

6

Hmm, volgens mij ben ik gewoon te grote stukjes taart gewend :)
5 bij 6 cm lijkt mij zo weinig, maar ik snijd dan ook vaak te enthousiast mijn grote stukken taart!

7

Als je kapsel 7,5 cm hoog is en je vult met 2 of 3 lagen vulling is een stukje van 5x5 zelfs voldoende. Dan haal je uit een 20x30 cm dus 24 stukjes  ;) .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties