1 Laatst bewerkt door mimitaart (27-10-2011 15:42)

Onderwerp: Botercreme

Hoe maken jullie mooie witte botercreme om af te smeren?

Bij mij is de botercreme toch altijd wat gelig en beetje stug en niet zo mooi te smeren als op de workshop.
Het is ook echt alsof de boter de botercreme mix en water niet accepteerd en je daardoor het verschil ziet.

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie het maken en welke producten ( welke roomboter etc)
Hoelang mixen/kloppen?

Nu ik ben geboren, kan ik papa ook gaan storen

2

Re: Botercreme

botercreme van mix wordt algemeen niet gebruikt om af te smeren... doordat hij niet goed mixed helpt soms het wat warm te maken in magnetron en dan goed mixen voor minstens 10 minuten.
Voor af te smeren kun je beter meringeu creme maken of botercreme 1:1...
(zie recepten)
Alle cremes moeten voldoende gemixed zijn..als je lang genoeg mixt wordt het vanzelf witter dan de gelige kleur van boter....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

ik laat de boter vaak iets smelten.. dan voorkom je de gele stukjes en word het een mooie egale massa

4

1:1 (botercreme en poedersuiker), maar ik moet zeggen dat ik sinds kort de bc niet meer gebruik voor af te smeren. Ik gebruik nu ganache of choc fudge. Echt super spul, voor mij dan. ;)

5

Thanx voor de tips :D!

En die ganache lijkt me ook lekker, jammie!!!, plakt de fondant of marsepein daar wel goed op dan?( want dat wordt uiteindelijk toch hard?)

Nu ik ben geboren, kan ik papa ook gaan storen

6

Na het afsmeren zet ik mijn taart nog even in de koelkast. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

7

Ik gebruik de 1:1 bc om af te smeren, maar geel wordt ie niet. Ik neem FC suikerbakkerspoeder en (meestal) euroshopper roomboter. Boter mix ik zeker 10 min met de Kennie en dan de gezeefde suiker erdoor en dan nog wat patidesse smaakstof.

Als het erg warm is lijkt de bc in de spuitzak wel eens wat gelig, maar zodra hij in de koelkast staat is ie weer mooi wit.

~ Never waste a good crisis... ~