1

Onderwerp: Wajang botercreme

Hallo,

Voor zaterdag mag ik een mepper maken voor een jongetje met koemelkallergie. Nu las ik over wajangbotercreme.
Hoe maak je dat? Gewoon botercreme maken en ipv de roomboter de wajangboter gebruiken?

En de boerencakemix van koopmans is dat ook koemelkallergie vrij?

Alvast bedankt!

gek op Taart!

2

Re: Wajang botercreme

Ik heb een tijdje geleden ook een mepper gemaakt voor een jongetje met koemelk allergie.

Ik heb het recept van de site voor het kapsel gebruikt. http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/ Voor de botercreme heb ik ook Wajang gebruikt, en met patidess een smaakje gegeven.

Groetjes San

3

Bedankt!! :thumb:

gek op Taart!

4

Niet botercreme maken van de mix hoor, daar zit ook koemelk in   ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Oh echt? Welke kan ik dan gebruiken? het gewone recept?

gek op Taart!

6

1:1 wajang en poedersuiker. En dan evt een smaakje erdoor.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Dank jullie :D  wel!!

gek op Taart!

8 Laatst bewerkt door meetje (27-10-2011 20:58)

ik zou de taart niet vullen met 1:1 botercreme.
IK heb laatst een merinque creme met rietsuiker en de blauwe wajang boter gemaakt (is voor de zoete keuken) en daarbij een pastides smaakje toegevoegd

Eerst een proeftaartje gemaakt en die beviel voor de bijna jarige en haar ouders goed.

Wel 1:1 botercreme met wajang gemaakt voor het aansmeren.
succes!!

oh ja; IK weet het niet zeker over de boerencake mix, maar ik weet dat de moeder van de jarige job regelmatig een cake bakt met perfect cakemix. Verkopen ze hier bij de plus en de Nettorama.

9

Mirjam5 schreef:

1:1 wajang en poedersuiker. En dan evt een smaakje erdoor.

Ja zo heb ik het ook gedaan.

Groetjes San

10

Botercreme extra koemelkvrij: Maak gele room met soja/rijst/havermelk in plaats van gewone melk. Neem 500 gram gele room, klop daar 100 gram suiker doorheen, en mix daar 300 gram wajang doorheen.

Niet zo'n hap boter als 1:1! En je kan er ook smaakjes aan toevoegen.

11

er zit melkpoeder in dr oetker mix voor banketbakkersroom dus dat kan je niet gebruiken, dan moet je m wel zelf maken...

12

etmc schreef:

er zit melkpoeder in dr oetker mix voor banketbakkersroom dus dat kan je niet gebruiken, dan moet je m wel zelf maken...

Goed punt! Had ik er even bij moeten zeggen :P