1

Onderwerp: Biscuit

Help!

Gisteren heb ik twee keer geprobeerd een taart van biscuit te maken met mix vanuit de webshop. Tot twee keer toe is dit mislukt.. De eerste was helemaal ingezakt (al in de oven) en helemaal niet gaar in het midden. Dikke pech, dus na een half uur balen toch nog maar een keer geprobeerd een nieuwe te maken. Super mooi geworden, gaar en wel uit de oven. Toch is hij daarna helemaal ingezakt. Wel 'egaal' ingezakt, waardoor hij nu wel recht is aan de bovenkant, maar nog maar een centimeter of 4 hoog. Wie heeft een tip voor mij? Wat kan er (vooral de tweede keer) gebeurd zijn? Had ik hem toch nog iets langer door moeten bakken?

2

Re: Biscuit

Als hij inzakt, is het meestal dat hij nog niet gaar genoeg is.. (en vooral niet voor de 25 minuten bakken de oven openen!)

..*Heerlijk aan het bakken*..

Ik gebruik bijvoorbeeld voor 20cm rond 264 gram mix, 4 eieren van tevoren in heet water 5 min) en 26 gram water.

Dit alles doe je in de kom en mix je 10 min. op de hoogste stand en daarna 2 min. op de laagste stand.
Ik doe deze altijd in de oven op 150 graden 20 min. en daarna op 175 graden 20 min. Daarna haal ik hem eruit en stort hem op een bakpapier en laat hem afkoelen als hij afgekoeld is direct in een pendaalemmerzak dien blijft hij lekker vers.

Succes

Groetjes P@trici@

4 Laatst bewerkt door djehr (27-10-2011 11:45)

Als een taart biten de oven inzakt dan i hij nog niet gaar. volgende keer wat langer.
Gebruik ook eens de zoekfuctie met als zoekopdracht biscuit mislukt en rubriek bakken en vullen. Dan kom je heeeel veel topics tegen over het bakken van biscuit én heel veel tips... :Y

5

Bedankt! Volgende keer beter... Ik had de oven niet geopend de laatste keer, de eerste keer wel (halve minuut nadat de eerste taart erin gegaan was) om de restjes in de cupcakebakjes erbij te zetten. Daardoor is de eerste zeer waarschijnlijk ingezakt. Maar de tweede moet dan volgende keer toch nog net even langer. Op het pak stond 30-35 minuten, na 33 minuten heb ik hem eruit gehaald...

6

Iedere oven is anders. In mijn oven bakken mijn biscuits 45 minuten :)

7

Ik doe altijd bij de mix - weet niet welk merk je hebt - de temperatuur aanpassen.
Bij Funcakes is dat bijvoorbeeld voor hete lucht 10 min op 100 - 10 minuten op 140 - 10 minuten op 160

A new hobby, a new challenge