1

Onderwerp: Welke americolor kleuren raden jullie af

Hallo,

zelf ben ik er inmiddels achter dat americolor fuchsia erg tegenvalt en dat ook de paarstinten (electric purple en violet) lastig kleuren.

Hebben jullie nog minder goed ervaringen met andere kleuren?
Zelf gebruik ik fondant.
Misschien kunnen we elkaar zo behouden voor het doen van miskopen.
Ik word zelf altijd heel hebberig in zo'n webshop en ben dan geneigd allerlei kleurtjes aan te bestellen.

2

Re: Welke americolor kleuren raden jullie af

volgens mij ligt het ook aan het merk fondant :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Met welke fondant hebben jullie betere ervaringen met kleuren?
Ik heb zelf de witte fondant van funcakes.

Fondant kleurt heeeeel anders dan marsepein volgens mij! Ik vind americolor fuchsia heel erg mooi met zelandia marsepein maar met bakels fondat is het een vies kleur! Americolor soft pink is erg mooi met fondant en niet met marsepein!  Volgens mij!!!

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

5

Het klopt dat je materiaal (fondant=wit of marsepein= gelig) bepaald hoe de kleur wordt. Marsepein geeft fellere kleuren dan het witte fondant. Probeer je fuschia maar eens met marsepein en ik weet zeker dat je blij gaat worden  ;)

6

Regal purple wordt met fondant ook wel een mooie diepe kleur paars. De violet is meer blauw en de electric purple meer roze.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

welke kleur rood is het mooist voor gum past rozen?
ik wil diep rode wedding rozen maken bijv.

is de leaf green dan ook de juiste kleur voor het blad?
of zou ik voor donkerder groen moeten gaan?

8

Karen-Dodenbier schreef:

Fondant kleurt heeeeel anders dan marsepein volgens mij! Ik vind americolor fuchsia heel erg mooi met zelandia marsepein maar met bakels fondat is het een vies kleur! Americolor soft pink is erg mooi met fondant en niet met marsepein!  Volgens mij!!!

Nou inderdaad van deweek een taart gemaakt deze kleur en marsepein, maar helemaal niet soft pink :s

9

haags hopje schreef:

welke kleur rood is het mooist voor gum past rozen?
ik wil diep rode wedding rozen maken bijv.

is de leaf green dan ook de juiste kleur voor het blad?
of zou ik voor donkerder groen moeten gaan?

Mooi rood krijg je alleen met Red Extra van Sugar Flair. Rozenblad zou ik kleuren met Sprucegreen van Sugar Flair en daarna dusten met folliage green van Sugar Flair.

De violet en regal purple zijn prachtig met marsepein, dan worden ze heel mooi intens van kleur, maar ook met fondant vind ik ze mooi, alleen dan wat zachter van kleur.

Ik denk dat er niet echt " slechte" kleuren zijn, het is toch meer een kwestie van smaak.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Christmas Red van sugarflair is ook heul mooi hoor; ik zou er dan wat burgundy bij door doen voor het donkere :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ik vind de roze tinten van Americolor wel mooi maar ze ruiken en smaken heel sterk. De marsepein wordt echt chemisch hiervan, je proeft het heel duidelijk in taarten. Die vind ik dus minder. Jammer want ik hou van roze. Als iemand nog tips heeft voor een ander merk hoor ik het graag.