1

Onderwerp: Aternatief voor Mona toetje kersen

Pfff, voor volgend weekend, 5 november, moet ik 3 taarten maken voor mijn schoonouders' verjaardagen. Leuk  :s
Jawel: leuk! Maar....

Nu dus stressig vanwege ideeën qua vulling en decoratie en of ik het wel allemaal op 1 dag af krijg. Ooit 2 taarten gemaakt op 1 dag en dat ging goed, dus 1 extra zal ook wel goed gaan.

Maar goed, wat ik wil vragen.
Ik heb ooit een taart gemaakt met Mona toetje kersen (toetje van de maand ? ) met amaretto botercreme en getemperd met amaretto. Mijn schoonouders vonden dit héérlijk en willen 1 van de taarten dus met deze vulling. Maar Mona heeft dit toetje niet meer  :nooo

Heeft iemand een alternatief hiervoor? Ik had al gekeken bij de recepten en kwam daar de kersen bavarois tegel maar smaakt dat soortgelijk?

Hellupie  :o

2

Re: Aternatief voor Mona toetje kersen

hee, ik dacht aan kersenbavarois en ik zie daarna pas dat je dat op het laatst ook zelf al zegt. Lijkt mij dus een prima alternatief dan :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Van Patidess is er in de webshop ook een kerssmaak. Die zou je aan je bc kunnen toevoegen. Of je kunt je biscuit tremperen met kersenlikeur of -siroop. Heb zelf geen ervaring met de Patidess, dus over de smaak kan ik je helaas niets zeggen.
En waarschijnlijk is er in de supermarkt ook wel een vlaaivulling met kersen. Misschien is dat nog wat??
Tot zover mijn ideetjes, ha ha...

4

Ik wilde de taart vullen met amaretto botercreme en temperen met amaretto. Dus als ik nog een laag botercreme met kersen smaak doe, dan wordt het wel erg boterig.

Dan denk ik dat ik maar ga voor de bavarois, maar heb dit nooit eerder gemaakt en geproefd, dus vandaar ben ik een beetje huiverig.
Misschien een proef hoeveelheid maken dit weekend?

Bedankt dames!